Π.ΜΟΡΟΖΊΝΗς .Σύλλογος “Νέος Ανάφλυστος”

Σύντομη παρουσίαση του Συλλόγου
Ο Εκπολιτιστικός & Εξωραϊστικός Σύλλογος «Νέος Ανάφλυστος» ιδρύθηκε το 1996 από τον Δημοδιδάσκαλο κ. Αντώνη Χατζέλη, ο οποίος διετέλεσε και πρώτος του Πρόεδρος.
Ο Σύλλογος δραστηριοποιείται με κεντρικό σημείο τον ναΐδριο του Αγίου Παντελεήμονα, ανατολικά της Οδού Αναβύσσου Καλυβίων και παρουσιάζει τη ιδιομορφία να περιλαμβάνει μέλη από δύο γειτονικούς Δήμους (Λαυρεωτικής και Σαρωνικού) και από τρείς Δημοτικές Κοινότητες (Κερατέας, Αναβύσσου & Καλυβίων).
Έλαβε ενεργό μέρος στον προηγούμενο αγώνα για τις Αλυκές και την διατήρηση της ελεύθερης πρόσβασης στην παραλία τους.

Οι απαντήσεις στο Ερωτηματολόγιο απηχούν τις απόψεις του Διοικητικού Συμβουλίου του.

******************************************************************************

Ερώτηση 1. Ποιά η γνώμη σας για την γενικότερη κατάσταση των παραλιών, που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Σαρωνικού.

Γενική άποψη. Υπάρχει ένα ανέκδοτο που αναφέρει τις περιπτώσεις κατά τις οποίες η ζωή μας γίνεται Παράδεισος ή Κόλαση. Στην περίπτωση των αστυνομικών, Παράδεισος είναι όταν οι αστυνομικοί είναι Εγγλέζοι και Κόλαση όταν είναι Γερμανοί.
Στην περίπτωση της Οργάνωσης, Κόλαση είναι όταν την έχουν αναλάβει οι Έλληνες. Δηλαδή επιεικώς «Μπάχαλο».
Το ίδιο έχει, φυσικά, συμβεί και με τις παραλίες, όχι μόνον του Δήμου Σαρωνικού αλλά γενικότερα.
Έχει εκδοθεί Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με την οποία η διαχείριση των παραλιών επαφίεται στους Δήμους. Οι παραλίες μας επαληθεύουν την ρήση: Οι εξαιρέσεις από τον κανόνα αποτελούν τον κανόνα του κανόνα. (Κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του).

Ερώτηση 2. Από ποιές υπηρεσίες και πως ελέγχεται η διατήρηση της ελεύθερης πρόσβασης στις παραλίες;

Πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένες από το αρμόδιο Υπουργείο (ΥΠΕΚΑ) και με βάση τα τοπογραφικά σχέδια να ελέγχονται από τον αρμόδιο Δήμο. Ως προς το πώς, απλά δεν ελέγχεται.
Πώς ελέγχεται η νομιμότητα των υφισταμένων ή των νέων περιφράξεων κάτω από την παραλιακή, καθώς και η ενδεχόμενη «επέκταση» από τους ιδιοκτήτες παράλιων οικοπέδων.
Δεν νομίζουμε ότι ελέγχεται ούτε η μία ούτε η άλλη.

Ερώτηση 3. Το σημερινό νομικό καθεστώς είναι επαρκές για να εξασφαλίζει στον Δήμο δυνατότητα αποτελεσματικής διαχείρισης των παραλιών; Τι προτείνετε;

Δεν γνωρίζουμε το υφιστάμενο νομικό καθεστώς, ώστε να αποφανθούμε εάν είναι επαρκές. Όμως από όσα έχουμε αντιληφθεί, ισχύει και εδώ, ό,τι ισχύει γενικά στην ελληνική νομοθεσία: Πλήθος Νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων, Υπουργικών Αποφάσεων, που πολλάκις αλληλοσυγκρούονται ή απλώς δεν εφαρμόζονται. Το κακό επαυξάνεται από το πλήθος των δικαστικών Αποφάσεων, με τις οποίες η Δικαιοσύνη προσπαθεί να συμπληρώσει τις ατέλειες ή τις διιστάμενες διατάξεις της Νομοθεσίας. Ετσι ανθεί, υπέρ το δέον, η Νομολογία. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε είναι η μεγαλύτερη όλων των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απτό αποτέλεσμα είναι να μην μπορούν οι πολίτες να γνωρίζουν την Νομοθεσία και να μπορούν να προβάλλουν και να απαιτήσουν τα δικαιώματά τους. Μόνη σωστή λύση είναι η κατάργηση πάντων και πασών και η για κάθε θέμα η έκδοση ενός Νόμου, συνοδευόμενου, εάν χρειάζεται, από Προεδρικά Διατάγματα, που θα δοθούν στην δημοσιότητα πριν την ψήφισή τους έτσι, ώστε να προταθούν βελτιώσεις τους και στην συνέχεια να εκδοθούν κωδικοποιημένα και ταυτόχρονα.

Ερώτηση 4. Θεωρείτε ότι η ΚΥΔ ή όπως αλλιώς λέγεται, θα πρέπει να είναι ο μόνος κύριος των παραλιών μας; &
Ερώτηση 5. Ποιές ακριβώς παραλίες τελούν υπό την ιδιοκτησία της ΚΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΚΥΔ);

Σωστή ονομασία είναι: ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΊΑ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ. Πάντως μέχρι σήμερα για τα δημόσια κτήματα υπήρχαν τουλάχιστον 3 διαφορετικές Αρχές. Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ, η Α.Ε. Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα (ΕΤΑ) και πρόσφατα το ΤΑΜΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ της ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ. Έτσι «χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα», ενώ οι «κομπιναδόροι» χαίρονται (Κατά παράφραση του λαϊκού γνωμικού: «Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται»).
Δεν μας αρέσει η λέξη κύριος των παραλιών μας. Ο κύριος έχει το δικαίωμα να εκμισθώνει και να πουλάει κάτι το οποίο του ανήκει. Προτιμούμε τον όρο Διαχειριστής, ο οποίος θα έχει την αρμοδιότητα να τις διαχειρίζεται σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία. Ως προς το εάν θα πρέπει να είναι ο μόνος Διαχειριστής, συμφωνούμε, ώστε τα διάφορα θέματα να μην αντιμετωπίζονται διαφορετικά και κατά περίπτωση. Ήδη έχει ιδρυθεί η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε στην οποία έχουν ενσωματωθεί οι Εταιρείες:
1. Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ.
2. Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε. και
3. Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου
Παρατίθεται το σχετικό ιστορικό

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. ιδρύθηκε το 1998, με το Νόμο 2636/1998, αρχικά με την επωνυμία «Ανώνυμη Εταιρεία Αξιοποίηση Περιουσίας ΕΟΤ».

Το 2000 με το Νόμο 2837/2000, μετονομάστηκε σε «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Ανώνυμη Εταιρεία», για να μετονομαστεί στη συνέχεια, το 2004, με το Νόμο 3270/2004 σε «Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) Ανώνυμη Εταιρεία».

Το 2011 απορρόφησε την ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε. και μετονομάστηκε, σύμφωνα με το άρθρο 47 του Ν. 3943/31.03.2011 σε «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ Α.Ε », ενώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους συγχωνεύτηκε δια απορρόφησης και με την ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΚΕΔ) Α.Ε., δυνάμει των διατάξεων του Ν. 4002/2011 σε συνδυασμό με την υπ’ αρ. Δ6Α 1162069 ΕΞ 2011 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2779/Β/ 2.12.2011), λαμβάνοντας πλέον την επωνυμία ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΕΤΑΔ) Α.Ε

Φυσικά και ο νέος αυτός κανόνας έχει την εξαίρεσή του. Πρόκειται για το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

Δυστυχώς δεν έχουμε εγκύψει, ακόμα τουλάχιστον, στον ιδρυτικό του Νόμο και σε τυχόν άλλα σχετικά νομοθετήματα, ώστε να γνωρίζουμε ποιές παραλίες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της νέας ΑΕ «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου».
Παράλληλα αναρωτιόμαστε τι γίνεται με το ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ; Εάν είχε ολοκληρωθεί και ο κάθε πολίτης είχε δικαίωμα πρόσβασης, τότε θα μπορούσαμε να μιλάμε για μία σύγχρονη και ευνομούμενη Πολιτεία.

Ερώτηση 6. Grand Resort Πολλές κινητοποιήσεις στο παρελθόν για την ελεγχόμενη πρόσβαση, πολλές υπερβάσεις, δικαστικές διαμάχες με τον Δήμο και πρόσφατα η πρόθεση να επεκταθεί και στον «Πεύκο» μέσω νομοθετικής ρύθμισης, όπου επιχειρήθηκε να δοθεί και εκεί συντελεστής δόμησης. Τελικά απόσυρση της διάταξης και αύξηση ου συντελεστή δόμησης για νομιμοποίηση των υπερβάσεων, που έχουν γίνει από πλευράς της επιχείρησης. Ποιό είναι το σχόλιό σας;

Δεν γνωρίζουμε το ιστορικό ούτε τι συμφωνήθηκε πρόσφατα, ώστε να εκφέρουμε μία σοβαρή άποψη.
Εάν με την πρόσφατη αυτή συμφωνία η παραλία του «Πεύκου» (Είναι αυτή που την γνωρίζαμε ως ΚΙΤΕΖΑ;) αποδεσμευτεί ολοκληρωτικά από το Grand Resort και θα παραμείνει απολύτως ελεύθερη για χρήση της από τους πολίτες, με αντάλλαγμα αύξηση του συντελεστή Δόμησης στην ήδη κατεχόμενη περιοχή του, τότε θεωρούμε ότι η λύση αυτή είναι καλή. Φυσικά στην παραλία του «Πεύκου» δεν πρέπει να δοθεί, επ΄ ουδενί λόγω, δικαίωμα δόμησης γιατί τότε θα αποτελέσει ορεκτικό φιλέτο προς «αξιοποίηση».

Ερώτηση 7. Πέρα από το Grand Resort, υπάρχουν και άλλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα πάνω στην παραλία ή ξενοδοχεία, που χρησιμοποιούν την παραλία; Αυτές οι εγκαταστάσεις ελέγχονται και από ποιόν;

Υπάρχουν αρκετά ξενοδοχειακά συγκροτήματα όπως το Plaza Resort, το Alexander, τo Eden, το Μαύρο Λιθάρι . . .
Φυσικά δεν ελέγχονται αφού:
• Κάποια από αυτά έχουν περιφράξει τις παραλίες, που θεωρούν δικές τους
• Κάποια άλλα ελέγχουν την πρόσβαση προς αυτές
• Αποχετεύουν τα απόβλητά τους κατά τρόπο άγνωστο σε μάς, αφού δεν υπάρχει σύστημα αποχέτευσης λυμμάτων και βιολογικού καθαρισμού. Αναμφισβήτητα χρησιμοποιούν βόθρους. Έχουν τουλάχιστον κατασκευάσει σηπτικούς και μετά απορροφητικούς; Και εδώ πρόκειται για μεγάλες ποσότητες λυμμάτων, ειδικά την θερινή περίοδο, κατά την οποία κρίνουμε ως αδιανόητο να παίρνουν τα λύμματα αυτά, τα ειδικά βυτιοφόρα, οπότε θα «βρωμάει» όλη η περιοχή. Αλλά η ευθύνη δεν είναι των ξενοδόχων αλλά αυτών που έδωσαν άδεια ανέγερσης ξενοδοχειακών μονάδων, χωρίς να υπάρχουν οι αναγκαίες υποδομές.

Ερώτηση 8. Θα ήθελα να διευκρινίσουμε ότι δεν έχουμε δαιμονοποιήσει το θέμα των καντινών, αντίθετα θεωρούμε ότι οι καντίνες είναι απαραίτητο και αναπόσπαστο κύτταρο της παραλίας. Όμως, τελευταία, διαπιστώνουμε καντίνες να δημοπραττούνται και στην συνέχεια η διαδιακασία να ακυρώνεται από την ΚΥΔ και να αποξυλώνονται εκ βάθρων για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στον πλειοδοτικό διαγωνισμό. Την ίδια στιγμή, άλλες καντίνες παραμένουν ανέπαφες με νόμιμο, αδιαφανή ή και παράνομο τρόπο. Καντίνες, που λειτουργούν μόνο υπό τοπν Δήμο, καντίνες που έχουν άδεια από τη «σημαία» και άλλες που είναι διεκδικούμενες από ιδιώτες αλλά αδειοδοτούνται από τον Δήμο, κιαθώς και άλλες που δεν έχουν καμμία σχέση με τις προηγούμενες κατηγορίες. Πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση. Ποια είναι η θέση σας;
Ήδη αναφερθήκαμε στην απάντηση της ερώτησης 1: «Μπάχαλο», φυσικά με έντονη οσμή πελατειακών και άλλων σχέσεων, καθώς και με σύγκρουση Αρχών και Εξουσιών. Ο ΟΤΑ να αγνοεί συστηματικά και σκόπιμα την ΚΕΔ ή την ΕΤΑ και αντιστρόφως.
Κάτι ανάλογο μ΄ αυτό που έχει συμβεί μεταξύ ΟΤΑ και ΕΥΔΑΠ.
Συμπληρώνουμε εδώ ότι όλα οφείλονται στον υπέρμετρο εγωισμό του Έλληνα, ειδικά σε αυτόν που κατέχει κάποια μορφή Εξουσίας. Θεωρεί υποτιμητικό να συνεργαστεί ίσοις όροις με συνέλληνες, που κατέχουν άλλα πόστα εξουσίας. Εάν, όμως, για κάθε παράβαση, η ποινή θα επέπιπτε επί της δικής του κεφαλής κι όχι π.χ. επί των Δημοτών του Δήμου ή εν γένει επί των πολιτών, που με την δική τους φορολογία θα πλήρωναν τις κακές ενέργειες, τότε θα ήταν τελείως διαφορετικά τα πράγματα.
Αλλά να μην ξεχνάμε ότι από το κεφάλι βρωμάει το ψάρι Σε πόσους Βουλευτές, που ζητήθηκε η άρση της ασυλίας τους, ακόμα και για περιπτώσεις κοινού ποινικού δικαίου συναίνεσαν οι συνάδελφοί τους;

Ερώτηση 9.Κατά την γνώμη σας είναι επαρκής η νομοθεσία, που διέπει το καθεστώς των καντινών; Ποιός ελέγχει αυτή την στιγμή την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας;

Πιστεύουμε ότι η Νομοθεσία ακόμα και εάν είναι επαρκής, δεν είναι σωστή και παράλλληλα παραβιάζεται ασύστολα. Η κάθε Αρχή και Εξουσία πράττει κατά το δοκούν αγνοώντας ότι την ενοχλεί. Γιατί δεν είναι, κατά την κρίση μας, σωστή το αναλύουμε στην Ερώτηση 11

Ερώτηση 10. Εάν κάποιος δημότης σας καταγγείλει κκα σείς διαπιστώσετε κάποιες καταφανείς παραβάσεις, θα προωθήσετε την καταγγελία ή θα πρέπει ο δημότης να βρεί την άκρη μόνος του;

Εάν κάποιο άτομο ή κάποιος Σύλλογος αποφασίσει να γίνει Σταυροφόρος, θα πρέπει να αποδεχθεί τις διαδρομές του μεταξύ Άννα και Καϊάφα, δηλαδή από την Αστυνομία, στο Λιμενικό, στον Δήμο, στην Δημοτική Κοινότητα, στην Περιφέρεια στο Υπουργείο, στον Τοπικό Τύπο κλπ, όπου θα τον αντιμετωπίζουν από ενοχλητικό έως γραφικό.

Ερώτηση 11. Έχετε κάποια ολοκληρωμένη απάντηση για το ζήτημα των καντινών;

Οι προβλεπόμενες τροχήλατες κρίνονται από εμάς ως ακατάλληλες. Θεωρούμε από χρήσιμες έως αναγκαίες τις καντίνες με συγκεκριμένες, όμως, προδιαγραφές, όπως πρόχειρη ξύλινη καλαίσθητη κατασκευή, καλυμμένη με ψάθες, με ψάθινες ομπρέλλες, με ξαπλώστρες, με καμπίνες ένδυσης, και με χημικές τουαλέττες. Επίσης πρέπει να καθορίζεται ο χώρος εγκατάστασης σε τοπογραφικό σχέδιο, που θα συναρτάται στην σύμβαση μίσθωσης.. Φυσικά ο αριθμός των καντινών δεν θα πρέπει να μειώνει σοβαρά τον διαθέσιμο ελεύθερο χώρο για όσους δεν επιθυμούν να να τις χρησιμοποιήσουν.

Ερώτηση 12. Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε. Σίγουρα είναι ένα θέμα, που θα μας απασχολήσει πολύ σύντομα, όμως προς το παρόν, θα θέλαμε μία γενική τοποθέτηση. Έχουμε περιέλθει σε διαδικασία προβληματισμού «αξιοποίησης» και αναφέρομαι μόνον για τα όρια του Δήμου Σαρωνικού και μόνο για την παραλία.

Δυστυχώς μερικές λέξεις στην γλώσσα μας, όπως «Αξιοποίηση», «Μνημόνιο», έχουν προσλάβει κακή σημασία.
Ο μόνος τρόπος να ασχοληθούμε σοβαρά και αποφασιστικά με το θέμα αυτό είναι η πλήρης διαφάνεια και η ενεργός συμμετοχή μας.

Ερώτηση 13. Αλυκές Αναβύσσου. Θα θέλαμε μία γενική τοποθέτηση και γι΄αυτό το θέμα, γιατί μάλλον σύντομα θα μας απασχολήσει και πάλι. Έχουν διατυπωθεί αρκετές προτάσεις για την αξιοποίηση των Αλυκών. Συντρέχει λόγος αξιοποίησης και εάν ναι, ποιό θεωρείτε ότι πρέπει να είναι το πλαίσιο αρχών που θα την διέπει.

Ο Σύλλογός μας έχει από καιρό συντάξει και υποβάλλει συγκεκριμένη πρόταση για την αξιοποίηση των Αλυκών. Φυσικά μετά την ένταξη του χώρου των Αλυκών στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, η πρότασή μας χρειάζεται τροποποίηση ως προς τον Φορέα, που τυχόν θα αναλάβει την υλοποίησή της.
Εμείς, πάντως, έχουμε ζητήσει, όλες οι μέχρι τώρα προτάσεις καθώς και όσες υποβληθούν από ενδιαφερόμενες Επιχειρήσεις να δοθούν σε ειδική Επιτροπή Καθηγητών (Πολεοδόμων – Χωροτακτών) του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου, ώστε να ληφθούν υπόψη τα καλλίτερα στοιχεία τους και με βάση αυτά να συντάξουν μία Προκαταρκτική Μελέτη, η οποία να αποτελέσει τον οδηγό της Δημοπράτησης.
Ως προς το πλαίσιο Αρχών, θεωρούμε την λέξη «Αρχές» πολύ σοβαρή και δεσμευτική και μπορεί να αποτελέσει αιτία σημαντικών προστριβών. Ποιός θα τις καθορίσει; Δεν μπορούμε να μιλάμε για Αρχές όταν δεν γνωρίζουμε ότι επικροτούνται από μία μεγάλη λαϊκή πλειοψηφία, η οποία, έχουμε σχηματίσει την άποψη, ότι επιθυμεί την αξιοπόίηση των Αλυκών κατά τρόπο που να ωφεληθούν οι κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής καθώς και οι οικιστές και επισκέπτες της.
Εμείς μία μόνον Αρχή θεωρούμε αδιαπραγμάτευτη: Την Διαφάνεια, η οποία θα δώσει όχι μόνον στα Όργανα των ΟΤΑ και των Συλλογικών Φορέων, αλλά σε όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες, το δικαίωμα να εκφράσουν και να υποστηρίξουν, «δημοκρατικά» τις απόψεις τους.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο Νέος Ανάφλυστος έχει θέσει το θέμα των Αλυκών και της παραλίας τους σε μακράν πρώτη προτεραιότητα από άλλα προβλήματα, στα οποία μπορεί να συμβάλει για την επιλογή της κατάλληλης λύσης.
Οι θέσεις μας σχετικά με τις Αλυκές και τις παραλίες είναι και παραμένουν οι ίδιες, με αυτές είχαμε είχαν γράψει σε πανώ κατά την σχετική συναυλία στην παραλία της Αναβύσσου, που έγινε με απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου και στην συνέχεια αναρτήσαμε τα πανώ αυτά επί αρκετούς μήνες στη Λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου, στην συμβολή της με την οδό Κ. Καραμανλή, απέναντι από την Υπεραγορά ΑΒ.

 

 

Categories