Και άλλη καταγγελία για τα ραβασάκια που έστειλε ο Δήμος Σαρωνικού σε οφειλέτες ύδρευσης , ακολούθησε το σχετικό δημοσίευμα του Paraktios.gr από δημότη, και σε άλλα ηλεκτρονικά μέσα. Παραθέτουμε το δημοσίευμα στο οποίο απαντά ο Δήμαρχος Σαρωνικού Γ. Σωφρόνης
Αναστάτωση επικρατεί στους δημότες Σαρωνικού το τελευταίο διάστημα καθώς στα σπίτια τους καταφτάνουν ειδοποιητήρια με τα οποία καλούνται άμεσα σε ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, διαφορετικά, όπως αναφέρεται, βρίσκονται ενώπιον αναγκαστικής είσπραξης και κατασχέσεων.
Καταγγελία δημότη κάνει λόγο για αδικαιολόγητα μεγάλους λογαριασμούς νερού που φουσκώνουν τις οφειλές
«Κάθε άνθρωπος που θα δει τέτοια ειδοποιητήρια, θα τρομοκρατηθεί!», λέει στο www.stokokkino.gr η κα Έλενα Βρεττού, κάτοικος Παλαιάς Φώκαιας στο Δήμο Σαρωνικού. «Έρχεται ξαφνικά ένα χαρτί που λέει ότι έχει δεσμευτεί η φορολογική μας ενημερότητα και ότι αν δεν πληρώσουμε θα προχωρήσει ο δήμος σε κατασχέσεις. Είναι πρωτοτυπία, κανένας άλλος δήμος δεν έχει κοινοποιήσει τέτοια χαρτιά κατά των δημοτών του!» δηλώνει η κα Βρεττού.
Η αναστάτωση στο Δήμο Σαρωνικού -ο οποίος συνενώνει τις κοινότητες της Αναβύσσου, της Παλαιάς Φώκαιας, των Καλυβίων, της Σαρωνίδας και του Κουβαρά- ξεκίνησε στις αρχές Μαΐου, όταν άρχισαν να αποστέλλονται ειδοποιητήρια προς τους δημότες, προκειμένου να ρυθμίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους. Τα ειδοποιητήρια άρχισαν να καταφτάνουν σε πολλές περιπτώσεις στο τέλος του μήνα, όταν η ημερομηνία για τον διακανονισμό, με προθεσμία στις 26 Μαΐου, είχε παρέλθει.
«Είναι δυνατόν ο δήμος να αφήνει περιθώριο μόλις 20 ημερών, προκειμένου να ενημερωθούν οι δημότες και να φροντίσουν τους λογαριασμούς τους;», αναφέρει η κα Βρεττού. Όπως σημειώνει, τις περισσότερες φορές οι δημότες δεν είχαν καμία προηγούμενη ειδοποίηση για οφειλές και έπρεπε μέσα σε πολύ μικρό διάστημα να δουν τί μπορούν να κάνουν.
Την ίδια στιγμή, με καταγγελία που έχει κάνει προς τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και επακόλουθα στον Συνήγορο του Καταναλωτή, η κα Βρεττού θέτει σημαντικά ερωτήματα ως προς τον υπολογισμό των λογαριασμών και των προσαυξήσεων.
«Καλώ οποιονδήποτε να έρθει στον κήπο μου, να μου πει αν δικαιολογούνται τέτοιοι λογαριασμοί!» αναφέρει στο www.stokokkino.gr η κα Βρεττού. Όπως σημειώνει και στην καταγγελία της, από περίπου 44 ευρώ που ήρθε o λογαριασμός στην πρώτη τετραμηνία, τη δεύτερη ήρθε 595 ευρώ και 212 ευρώ την τρίτη! «Είμαι σίγουρη ότι υπάρχει κάποιο θέμα με τα ρολόγια! Δεν έχω ούτε γκαζόν, ούτε πισίνες, ούτε τίποτα, έναν δενδρόκηπο έχω!», λέει.
Η κα Βρεττού, μάλιστα, υπογραμμίζει ότι έχει συμβεί η ένδειξη του μετρητή στο ρολόι να είναι μικρότερη από αυτή που αναγράφεται στο λογαριασμό όταν έγινε η καταμέτρηση. «Και πώς γίνεται το λάθος να είναι πάντα εις βάρον του δημότη;», διερωτάται. «Δεν ξέρουμε τί πληρώνουμε, πώς υπολογίζονται οι προσαυξήσεις, πώς προκύπτουν οι χρεώσεις, τίποτα», καταλήγει.
Η απάντηση του Δημάρχου Σαρωνικού κ. Γιώργου Σωφρόνη
Το www.stokokkino.gr επικοινώνησε με το Δήμαρχο Σαρωνικού κ. Σωφρόνη, σχετικά με τις καταγγελίες της κας Βρεττού. Όπως απάντησε ο κ. Σωφρόνης, τα ειδοποιητήρια στέλνονται προς τους δημότες ειδικά αυτή την περίοδο -όπως προβλέπεται άλλωστε δύο φορές το χρόνο για ποσά άνω των 293 ευρώ- προκειμένου να μπορέσουν να επωφεληθούν από τη ρύθμιση των 100 δόσεων. «Είναι μια ευκαιρία για καθέναν που έχει χρέη, γι’ αυτό θέλαμε να ενημερώσουμε τον κόσμο. Ακόμα και μικρότερες οφειλές να έχει, μπορεί να γλιτώσει τις προσαυξήσεις»,είπε ο δήμαρχος.
«Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να προχωρήσουμε σε κατασχέσεις, δεν είναι αυτή η πρόθεση του δήμου, ιδίως μια τέτοια περίοδο κρίσης», σημείωσε ο κ. Σωφρόνης, αναφέροντας πως η αναγραφή στο ειδοποιητήριο για αναγκαστική είσπραξη, κατασχέσεις και δέσμευση της φορολογικής ενημερότητας είναι κάτι που προκύπτει από τον νόμο, χωρίς να αποτυπώνει όμως τη βούληση της δημοτικής αρχής.
Ως προς το ύψος των λογαριασμών νερού, ο κ. Σωφρόνης είπε ότι η δημοτική αρχή ακολουθεί τιμολόγια χαμηλότερα από αυτά της ΕΥΔΑΠ, ακριβώς γιατί κατανοεί ότι σε περιοχή με εξοχικές κατοικίες με κήπους είναι λογικό να υπάρχουν αυξημένες καταναλώσεις. «Παρ’ όλ’ αυτά» σημείωσε ο Δήμαρχος, «κι εμείς αγοράζουμε το νερό από την ΕΥΔΑΠ, ενώ πρέπει να καλυφθεί και το κόστος του δικτύου, οπότε υπάρχει μια αναλογικότητα». Ο κ. Σωφρόνης δέχτηκε ότι ορισμένοι δημότες ίσως να είδαν αύξηση στους λογαριασμούς τους, καθώς όπως ανέφερε η δημοτική αρχή μετά την ανάληψη των καθηκόντων της προχώρησε στην ενοποίηση του τιμολογίου και για τις 5 δημοτικές κοινότητες, όπως προβλεπόταν από τον «Καλλικράτη» να γίνει από το 2012. «Ήταν κάτι που δεν είχε κάνει η προηγούμενη διοίκηση, έπρεπε να γίνει όμως, γιατί ήμασταν υπόλογοι προς τους δημότες μας που πλήρωναν με υψηλότερες τιμές». Ο κ. Σωφρόνης ανέφερε ότι με την ενοποίηση του τιμολογίου, αυξήθηκαν οι τιμές σε μία κοινότητα, παρέμειναν σχεδόν ίδιες σε δύο, ενώ έπεσαν σημαντικά σε άλλες τρεις.
Ο κ. Σωφρόνης παραδέχτηκε ότι όντως υπάρχει πρόβλημα καθυστερήσεων με την επίδοση των ειδοποιητηρίων: «Αυτό είναι ένα πρόβλημα που έχουμε με το Ταχυδρομείο. Πάντως, η ρύθμιση πήρε παράταση μέχρι τις 26 Ιουνίου, οπότε οι δημότες μπορούν ακόμα να προσέλθουν», σημείωσε.
Ως προς την καταγγελία για τις λάθος ενδείξεις στους μετρητές, ο δήμαρχος ανέφερε: «Λάθη γίνονται, μπορούν οι πολίτες να επικοινωνήσουν με την αρμόδια υπηρεσία και αμέσως θα έρθουν να ελέγξουν».