Σημαντικό βήμα του Δήμου Σαρωνικού με την έναρξη διαδικασιών για την υλοποίηση Προγράμματος Τουριστικής Προβολής.

Μετά από περίπου 1 χρόνο και 3 μήνες του νεοσύστατου Γραφείου Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Σαρωνικού και αφού έχει γίνει μία τεράστια δουλειά υποδομής έρχεται ένα πολύ σημαντικό θέμα προς ψήφιση, για να ξεκινήσει, αφού πάρει την έγκριση του ΕΟΤ, η διαδικασία υλοποίησης ώστε να δώσουμε ένα συγκεκριμένο στίγμα γι αυτόν τον τόπο, είπε ο Δήμαρχος Σαρωνικού Γιώργος Σωφρόνης εισηγούμενος το 2ο θέμα της Η.Δ της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της 20/4/16 δίνοντας τον λόγο στον Απόστολο Χατζηδήμου τον υπεύθυνο του Γραφείου Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Σαρωνικού.

Πέρασε αρκετή ώρα μέχρι να καταλάβουμε όλοι όσοι βρεθήκαμε στη χθεσινή συνεδρίαση, πως αυτό το πρόγραμμα, δεν έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο από πλευράς κοινού ενδιαφέροντος αλλά αποτελεί την πρώτη φάση σε τεχνικό και διαδικαστικό επίπεδο που πρέπει να εγκριθεί από τον ΕΟΤ προκειμένου στη συνέχεια να συγκεκριμενοποιηθεί.

Αξίζει να δείτε το video που ακολουθεί με όλους τους διαλόγους, επιφυλάξεις, προτάσεις και παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν από τους Δημοτικούς Συμβούλους οι οποίοι ψήφισαν ΟΜΟΦΩΝΑ το Πρόγραμμα.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζει επαίνων η συγκεκριμένη κίνηση της Δημοτικής Αρχής καθώς ποτέ στο παρελθόν δεν είχε γίνει παρόμοια προσπάθεια.Μένει να δούμε τη συνέχεια, αν το Γραφείο Τουριστικής Ανάπτυξης, αξιοποιήσει όλες τη διαθέσιμες πηγές και όλους τους φορείς του Δήμου μας που ο καθένας χωριστά στον  δικό του τομέα δραστηριοποίησης μπορεί να προσφέρει στην υπόθεση της προβολής του Δήμου Σαρωνικού.

ΔΗΜΟΣ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΠΡΟΒΟΛΗΣ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ

ΘΕΜΑ:
1ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ (2016)

Ο Δήμος Σαρωνικού, ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις των καιρών και έχοντας γνώση της δυναμικής που έχει σαν τόπος και που φυσικά μπορεί να αναπτύξει στον ταχέως αναπτυσσόμενο τουριστικό τομέα, απαιτείται να προσαρμοστεί και να διαφοροποιηθεί με σύγχρονο τρόπο στο πλαίσιο δημιουργίας ενός ενιαίου προφίλ που θα του επιτρέψουν τα επόμενα χρόνια να σταθεί και ως ιδιαίτερη οντότητα στο αττικό, εθνικό και διεθνές περιβάλλον στο οποίο ανήκει και στο οποίο πρέπει να διεκδικήσει και να διαδραματίσει τον δικό του ξεχωριστό ρόλο.

Είμαστε ένας τόπος που γειτνιάζει με τον μεγάλο αστικό ιστό της Αθήνας, που αποτελεί ξανά έναν δημοφιλή προορισμό citybreak αλλά και έναν κομβικό σταθμό διακίνησης επισκεπτών στην ευρύτερη περιοχή της περιφέρειας Αττικής. Δεν ξεχνούμε επίσης ότι σε συνδυασμό με άλλες περιοχές, τόσο της Αττικής γης όσο και του Αργοσαρωνικού, ο τόπος μας μπορεί να προσφέρει σύγχρονες προτάσεις εναλλακτικής γνωριμίας με το τοπίο, τις θάλασσες, την ιστορία και την ενδοχώρα μας. Στρατηγικός μας στόχος είναι η ανάδειξη της ταυτότητάς μας, η μεγιστοποίηση της αναγνωρισιμότητάς τουτόπου και η εμπέδωση των συγκριτικών του πλεονεκτημάτων σε όσο το δυνατόν πιο ευρύ κοινό-στόχο αλλά και εξειδικευμένους opinionleaders σε βάθος 4ετίας και με την παράλληλη ανάπτυξη εστιασμένων τουριστικών προϊόντων.

Ξεκινώντας από σχεδόν μηδενική βάση, καλούμαστε να χτίσουμε πάνω σε βάσεις σύγχρονες και απαιτητικές που θα μας βοηθήσουν να αναπτύξουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και θα μας κάνουν πιο δυνατούς στο να αντιμετωπίσουμε τις αδυναμίες που σαφώς μας περιτριγυρίζουν σε έναν τόσο απαιτητικό χώρο όπως αυτός του τουρισμού.

Καλούμαστε να ετοιμάσουμε το 1ο μας πρόγραμμα τουριστικής προβολής και να εναρμονιστούμε με τις ήδη μελετημένες σχετικές εγκυκλίους και απαιτήσεις που ο ΕΟΤ βάζει προκειμένου να έχουμε και το δικαίωμα να πορευτούμε με εγκεκριμένο σχέδιο δράσης αλλά και στόχους που δημιουργικά πρέπει να ξεκινήσουμε και να υλοποιήσουμε και οι οποίοι θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς το επόμενο διάστημα. Δημιουργικές ενέργειες που σαν κύριους βασικούς άξονες αρχής έχουν τους εξής:

Α. Την ενοποίηση της συνολικής δημοτικής μας εικόνας που θα αποτελέσει επιτέλους ένα σημείο κεντρικής αναφοράς και αναγνωρισιμότηταςκαι που θα καταφέρει να δώσει προς τα έξω την έννοια του «ποιοί είμαστε», «τί είμαστε», «πως το εκφράζουμε» σαν συνολική ενοποιημένη εικόνα-κοινωνία και φυσικά «τί έχουμε να προσφέρουμε» σε δεδομένους τομείς και κοινά –στόχους.

Β. Τη συνολική πια καταγραφή των πλεονεκτημάτων του Δήμου μας (τη δημιουργία του ολοκληρωμένου τουριστικού αποθέματος του Δήμου Σαρωνικού), την τεκμηρίωση και την ψηφιοποίηση αυτών. Ένα σύνολο ενεργειών που θα μας βάλει, για πρώτη φορά σε τέτοιο μέγεθος, στην λειτουργική και ευχάριστη θέση να μπορούμε να προβάλουμε τόσο στην κοινωνία μας, όσο και εκτός αυτής, με ευρύτερες συνεργασίες, τη δύναμη που κρύβουμε σαν τόπος αλλά και τις ρεαλιστικές προοπτικές που έχουμε για ανάδειξη και ανάπτυξη αυτών σε ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Γ. Τη δημιουργία της σύγχρονης εκείνηςπλατφόρμας (πρωτίστως και κυρίως ηλεκτρονική αλλά και έντυπη) που θα μας βοηθήσει να επικοινωνήσουμε -με σύγχρονα εργαλεία- τα δυνατά μας πλεονεκτήματα και να δημιουργήσουμε έτσι την ανάγκη να γνωρίσουμε και να γνωριστούμε με ένα ευρύ-ευρύτερο κοινό που θα θελήσει να βιώσει στον τόπο μας όλα όσα όμορφα έχουμε να του προσφέρουμε. Επίσης θα μας δώσει τη δυνατότητα να προσφέρουμε προς τα έξω μία συνολική αίσθηση εικόνας φιλοξενίας, εμπειρίας και μνήμης που θα ενισχύσει την ενοποιημένη μας εικόνα σε εμάς τους ίδιους πρώτα και συνέχεια στους επισκέπτες και δυνητικούς χρήστες των τουριστικών και όχι μόνο υπηρεσιών.

Όπως κατανοείτε, δημιουργούμε για πρώτη φορά σε τέτοιο εύρος και χρηστικότητα, την νέα μας επικοινωνιακή βάση που μαζί με τα εργαλεία του μάρκετινγκ θα μας βοηθήσει να προχωρήσουμε στα επόμενα στάδια των σχεδιασμών μας που είναι η ακόμα πιο επιθετική ανάδειξη των τουριστικών προϊόντων του τόπου μας (που ήδη μελετήσαμε και σχεδιάζουμε από την αρχή -βρισκόμαστε δε σε προχωρημένο στάδιο με δεδομένες προτάσεις) στις ομάδες εκείνες που πολλαπλασιάζουν την αξία ενός ισχυρού επικοινωνιακού πακέτου.

Το δεδομένο μας πρόγραμμα εξειδικεύεται στις κάτωθι ενέργειες:

1.
Δημιουργία νέας εικαστικής ταυτότητας προώθησης και συναφείς χρήσεις αυτής για μία ενοποιημένη ταυτότητα τουριστικής προβολής της εικόνας του Δήμου Σαρωνικού, με μία σύγχρονη και επιβλητική διάσταση που θα ξεφεύγει από τα κλασικά και τετριμμένα ελληνικά δεδομένα και θα αναδείξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα τουριστικά προϊόντα του τόπου.

2.
Ψηφιακή καταγραφή (φωτογραφία κυρίως και πιθανόν βίντεο) του βασικότερου και λειτουργικότερου-δυναμικότερου μέρους του τουριστικού αποθέματος του Δήμου Σαρωνικού (Α΄φάση).

3.
Δημιουργία της ιστοσελίδας saronikos.gr (που αποτελεί ήδη κατοχυρωμένη ονομασία) ως πλατφόρμα ανάδειξης και προβολής του τουριστικού προφίλ του Δήμου Σαρωνικούκαι της οικονομίας που το ακολουθεί, ξέχωρα από τη λειτουργία της ήδη δημοτικής ηλεκτρονικής σελίδας ενημέρωσης των πολιτών.

4.
Πραγματοποίηση πιστοποιημένων μεταφράσεων των σχετικών κειμένων προβολής (που θα προκύψουν από την εξειδικευμένη εργασία ειδικά καταρτισμένου υπαλλήλου του Δήμου μας) σε μάξιμουμ (και σταδιακά) 6 ξένες γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Κινεζικά).

5.
Έκδοση μικρού και ευέλικτου δίγλωσσου (ελληνικά-αγγλικά) τουριστικού εντύπου διάδοσης του τουριστικού προφίλ του Δήμου μας που θα περιλαμβάνει και χάρτη και το οποίο θα διατίθεται δωρεάν στο κοινό σε κάθε τουριστικό ή ενδεδειγμένο σημείο του Δήμου μας καθώς και σε επιλεγμένα σημεία εκτός Δήμου εάν απαιτηθεί.

6.
Κάλυψη αναγκών εθιμοτυπίας και presskitτου Δήμου Σαρωνικού (καρτ προστάλ, τσάντες, αναμνηστικά, δώρακ.α.)

7.
Σχεδιασμός και προμελέτη καταγραφής, καθαρισμού και ανάδειξης μονοπατιών για την προώθηση του περιπατητικού τουρισμού αλλά και του αθλήματος του mountainbike.

8.
Φιλοξενία δημοσιογράφων και ειδικών του τουρισμού σε 2ήμερες ή 3ήμερες εστιασμένες επισκέψεις (famtrips) καταρχάς με επίκεντρο την ελληνική αγορά.

9.
Μέσα στην πορεία υλοποίησης των ενεργειών που θα προχωρούν, ημερίδα ευαισθητοποίησης της κοινωνίας του Δήμου Σαρωνικού περί της προσπάθειας ανάδειξης της νέας τουριστικής ταυτότητας του Δήμου Σαρωνικού, των στρατηγικών του στόχων και την εμπέδωση της τουριστικής συνείδησης σε κάθε πτυχή λειτουργίας.

[sam id=”6″ codes=”true”]

 

 

 

 

Categories