Σεβασμός στους Διανομείς

Ντελιβεράς, κούριερ, πακετάς, διανομέας, παιδί με παπί, υπάρχουν πολλά ονόματα που χρησιμοποιεί κανείς για να αναφερθεί στους εξωτερικούς υπαλλήλους οδηγούς δικύκλου, στους «γενναίους», που δουλεύουν παντός καιρού.

Επικίνδυνος κλάδος καθώς θρηνεί πολλά θύματα λόγω του ότι οι οδηγοί εκτίθεται άμεσα σε κίνδυνο, ενώ τραυματισμοί υπάρχουν σε καθημερινή βάση. Σε αυτή τη δουλειά -διανομέα- υπάρχει χρονομέτρηση, πίεση από τα αφεντικά, να γίνουν οι παραδόσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι ”σερβιτόροι του δρόμου” να ρισκάρουν την ζωή τους κάτω από την ανάγκη της επιβίωσης και τον φόβο της απόλυσης.

Με καύσωνα, βρόχες, χιόνια κι ένα μηχανάκι του κ@λου, αυτά τα παιδιά προσπαθούν να μας φέρουν σε όλους εμάς το φαγητό που παραγγείλαμε. Με την πρόσφατη κακοκαιρία να πλήττει όλη την Ελλάδα, κάποιοι στην Θεσσαλονίκη θεώρησαν σωστό να παραγγείλουν απ’ έξω, αντί να φτιάξουν κάτι με τα χέρια τους ή τουλάχιστον να βγουν οι ίδιοι να το πάρουν.

Τι και αν οι εργαζόμενοι διανομείς αποφάσισαν να πάρουν τα μέτρα τους για να προστατευτούν με ανακοίνωση που εξέδωσαν: «Σε περίπτωση χιονόπτωσης ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ […] προέχει η σωματική μας ακεραιότητα και ασφάλεια». Το αυτί από τους επιχειρηματίες της εστίασης δεν ίδρωσε και τους έβγαλαν στο δρόμο…

Τι μπορούμε όμως να κάνουμε εμείς για να κάνουμε τη ζωή τους λίγο καλύτερη και πιο ασφαλέστερη;

Αν έχουμε διάθεση μπορούμε να το προσπαθήσουμε καλό θα είναι να σεβόμαστε πέντε πράγματα για εκείνους:

* Όταν έχει κακοκαιρία, καλό θα είναι είτε να σηκωνόμαστε εμείς να πηγαίνουμε να παίρνουμε αυτό που θέλουμε να φάμε, είτε να φτιάχνουμε μόνοι μας το φαγητό. Αυτή η ανωμαλία όταν βρέχει η όταν χιονίζει να μας πιάνει εκείνη την ώρα το αφιόνι να παραγγείλουμε ντε και καλά είναι τρελό.

* Όταν υπάρχει καθυστέρηση στην παραγγελία μας δεν παίρνουμε τηλέφωνο και καρφώνουμε στον εργοδότη το παιδί με το μηχανάκι. Για την καθυστέρηση σίγουρα δεν φταίει ο διανομέας. Φταίει η κουζίνα, ο καιρός κ.α

* Δεν κάνουμε μια ώρα ν’ ανοίξουμε και να ξεροσταλιάζει το παιδί μες στο κρύο λες κι είναι ο υπηρέτης μας κι όχι άνθρωπος.

*Να φροντίσουμε να έχουμε ακριβώς τα χρήματα για την παραγγελία μας, συν φυσικά το φιλοδώρημα. Ο διανομέας δεν είναι ΑΤΜ να σου χαλάσει 50 ευρω. Όσο για το φιλοδώρημα είναι σεβασμός στον κόπο του. Από αυτό περιμένει να συμπληρώσει τον πενιχρό μισθό του με κίνδυνο της ζωής του.

*Τέλος, ένα χαμόγελο την ώρα της παράδοσης είναι σημαντικό. Μην βροντάς την πόρτα στα μούτρα, γιατί ίσως να μην τον ξαναδείς ποτέ…Νωπές άλλωστε είναι οι μνήμες από τον θάνατο διανομέα 27 ετών, πατέρα 2 παιδιών, στα Χανιά ύστερα από θανατηφόρο ατύχημα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, καθώς πήγαινε την παραγγελία.

Γιατί μπορεί στην επόμενη παραγγελία σου, να μην έχεις την ευκαιρία-αν το έχεις μετανιώσει- να του πεις ένα ευχαριστώ καθώς η ζωή του ίσως έχει σταματήσει στην άσφαλτο.

Για αυτό σεβασμός και ένα χαμόγελο!

Βαγγέλης Σπυράκης

koutipandoras.gr

Categories