«Φρένο» σε COSCO και κυβέρνηση

Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Δικαίωση για τους δημάρχους Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, εργαζόμενους της Ζώνης, ναυπηγοεπισκευαστές, πολίτες και φορείς της περιοχής

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων απέρριψε, λόγω «ανωριμότητας των συνθηκών», την επέκταση του container terminal με τη δημιουργία 4ης προβλήτας στο Κερατσίνι, ενώ δεν τέθηκε από τον ΟΛΠ καν στη συνεδρίαση το δεύτερο έργο που αφορούσε την επέκταση του car terminal στον νέο μόλο Δραπετσώνας.
Μόνο ικανοποίηση μπορούν να αισθάνονται από χθες το βράδυ οι δήμαρχοι Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Περάματος, οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, οι ναυπηγοεπισκευαστές, φορείς και πολίτες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, καθώς ο αγώνας που έδωσαν το τελευταίο χρονικό διάστημα ενάντια στα δύο νέα έργα που αιφνιδιαστικά συμπεριέλαβε η Cosco τον Αύγουστο στο νέο master plan απέδωσε καρπούς.

Χθες το βράδυ η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) απέρριψε την πρόταση για επέκταση του container terminal με τη δημιουργία 4ης προβλήτας στο Κερατσίνι (περιοχή «Σκλαβενίτη») καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της Επιτροπής μη υλοποιήσιμη, γιατί «οι συνθήκες δεν είναι ώριμες».

Ταυτόχρονα όμως, ούτε το άλλο έργο που αφορούσε την επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας δεν πρόκειται να υλοποιηθεί, καθώς ο ΟΛΠ δεν το έθεσε καν για συζήτηση στη χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ. Ο Νέος Μόλος Δραπετσώνας παραμένει ως έχει για αποκλειστική χρήση της ναυπηγοεπισκευής και της ακτοπλοΐας.

Μια απόφαση που σίγουρα έχει και πολιτικές προεκτάσεις, καθώς η κυβέρνηση αμέσως μετά τις εκλογές είχε ανάψει το «πράσινο φως» στην κινεζική εταιρεία για άμεση υλοποίηση όλων των επενδύσεών της, κατηγορώντας παράλληλα την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι αυτή ήταν αποκλειστικά υπεύθυνη για την καθυστέρηση υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου της Cosco.

Προφανώς στις μεγαλεπήβολες εξαγγελίες της δεν είχε προβλέψει τις σφοδρές αντιδράσεις των δημάρχων, των εργαζομένων και των φορέων, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή δήλωσαν ότι αυτά τα δύο νέα έργα της Cosco δεν πρόκειται να επιτρέψουν να υλοποιηθούν, καθώς καταργούν το 50% της χερσαίας ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης, οδηγούν σε ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους στη Ζώνη και υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο Πέραμα και Κερατσίνι.

Να σημειώσουμε ότι για την υλοποίησή τους, όπως είχαν καταγγείλει οι δήμαρχοι, θα μπαζώνονταν 130 στρέμματα θάλασσας για το ένα έργο και 230 για το άλλο. Ξεκάθαρα επίσης έκαναν γνωστό ότι θα κινηθούν δικαστικά μέχρι να δικαιωθούν.

Καίριο εξάλλου είναι το ερώτημα που έθεσε πριν από μερικές ημέρες ο πρώην γενικός γραμματέας Λιμένων και πρώην πρόεδρος της ΕΣΑΛ, Χρήστος Λαμπρίδης, που καταδεικνύει το πώς αυτά τα έργα εμφανίστηκαν τον Αύγουστο αιφνιδιάζοντας τους ενδιαφερόμενους:

«Γιατί τόσο σημαντικά, κατά τον ΟΛΠ και την κυβέρνηση για την ανάπτυξη του λιμανιού, έργα δεν συμπεριελήφθησαν σε καμία έκδοση του master plan μέχρι τον Ιούλιο του 2019 και δεν τέθηκαν ούτε καν σε προφορικές συζητήσεις σε οποιοδήποτε επίπεδο μέχρι τότε; Γιατί αυτά τα έργα δεν κατατέθηκαν στην ΕΣΑΛ κατά τη διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και κατατέθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης της Ν.Δ.;».

Από δω και στο εξής ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε εάν η χθεσινή ανατρεπτική απόφαση προκαλέσει τη δυσαρέσκεια των στελεχών της Cosco, καθώς να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν είχε συμβεί κάτι ανάλογο, και τι αντίκτυπο θα έχει κάτι τέτοιο στις σχέσεις κυβέρνησης-Cosco.

Αντιδράσεις
Καταλυτική ήταν πάντως και η συγκέντρωση διαμαρτυρίας που έγινε χθες το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς δεκάδες εργαζόμενοι στη Ζώνη, ναυπηγοεπισκευαστές, πολίτες, δήμαρχοι, εκπρόσωποι φορέων, με φορτηγά και Ι.Χ. αυτοκίνητα είχαν κλείσει τον δρόμο, ζητώντας να μην εγκριθούν από την ΕΣΑΛ τα δύο έργα.

Επίσης καθοριστικές και οι παρεμβάσεις με την έναρξη της συνεδρίασης των δημάρχων Περάματος και Κερατσινίου- Δραπετσώνας Γιάννη Λαγουδάκη και Χρήστου Βρεττάκου, του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) Βασίλη Κανακάκη και του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» Νίκου Μπελαβίλα.

Γιάννης Λαγουδάκης: «Η κυβέρνηση και η ΕΣΑΛ όφειλε να έχει απορρίψει επί της αρχής το προτεινόμενο σχέδιο που στην ουσία καταργεί το 50% της χερσαίας ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης».

Χρήστος Βρεττάκος: «Αντιμετωπιζόμαστε με έναν τρόπο που θέλω να πιστεύω ότι δεν σας χαρακτηρίζει πολιτικά – για εσάς είναι σαν να μην υπάρχουμε. Θέλετε-δεν θέλετε, αυτό θα το ανατρέψουμε».

Βασίλης Κανακάκης: «Ολα αυτά που λέτε σήμερα εδώ τα απαγορεύει η σύμβαση παραχώρησης. H επιμονή σας είναι οπωσδήποτε να μας καταστρέψετε. Τι θα κάνουν οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στη Ζώνη; Πού θα πάνε; Για όλους αυτούς τους λόγους δεν κάνατε διαβούλευση».

efsyn.gr

 

Categories