Σάλος με την καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο Μετρό – Σφοδρές αντιδράσεις στα social media

Αντιδράσεις από βουλευτές – Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει διαφημιστική καμπάνια που φιλοξενείται στο Μετρό της Αθήνας με μεσαιωνικού τύπου προπαγάνδα κατά των αμβλώσεων.

Πρόκειται για πληρωμένη διαφήμιση της Πανελλήνιας Ένωσης Φίλων Πολυτέκνων που θα φιλοξενείται, σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, 14 ημέρες σε 17 σταθμούς του Μετρό. Οι αφίσες γράφουν: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή».

Στο κάτω μέρος των αφισών, που βλέπει κανείς στις αποβάθρες των σταθμών, αναγράφεται: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».

Οι επιβάτες αντίκρισαν τις αφίσες στις αποβάθρες του Μετρό το πρωί της Δευτέρας, βάζοντας «φωτιά» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τις οργισμένες αναρτήσεις τους.

iLi
@iLi_van_iLi
Νομίζω πλέον έχουμε ξεπεράσει τα όρια. Δεν ξέρω αν τέτοιου είδους διαφημίσεις με τέτοιο περιεχόμενο είναι νόμιμες. https://twitter.com/JohnPliotas/status/1216610225492459520 …

Γιάννης Πλιώτας
@JohnPliotas
Ευτυχώς γίνεται μεγάλη καμπάνια στο Μετρό για να καταπολεμηθούν οι 3.754.236 δολοφονίες παιδιών που γίνονται κάθε χρόνο στην Ελλαδίτσα μας.

Προβολή εικόνας στο Twitter
2
11:09 π.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη iLi

Zefi Dimadama
@ZefiDimadama
Ποιος βρίσκεται πίσω από τη μεσαιωνική προπαγάνδα κατά των αμβλώσεων και ποιος τη χρηματοδοτεί; Τι λέει η Αττικό Μετρό για τη “διαφήμιση” στους σταθμούς της; Δικαίωμα της γυναίκας να ορίζει το σώμα της.
Καταδίκη τώρα από όλους και όλες και απόσυρση #μετρο #mybodymyrights

Προβολή εικόνας στο Twitter
30
12:06 μ.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
18 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό

Teti
@Teti_Q
Μια χαρά είναι ο ΟΑΣΘ. #μετρο

Προβολή εικόνας στο Twitter
12:29 μ.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη Teti

Anastasios Moumtzis
@TasioMG
Μεσαιωνική καλημέρα από το μετρό της πρωτεύουσας! #afistemenaziso #metro #athina #pouzoume

Προβολή εικόνας στο Twitter
7
11:10 π.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη Anastasios Moumtzis

Antilian Kotzai
@AntilianKotzai
Η Αττικό Μετρό μας φέρνει τον Μεσαίωνα. Η καμπάνια αυτή είναι βγαλμένη από τις πιο σκοτεινές εποχές της ιστορίας και απειλεί ευθέως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματος.

Προβολή εικόνας στο Twitter
38
12:05 μ.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
31 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό

Μέδουσα Γοργώ
@Depi207
Το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Sportime πριν μερικές εβδομάδες, Αττικό Μετρό από σήμερα.
Καλά πάμε…. προς τα πίσω!

Προβολή εικόνας στο TwitterΠροβολή εικόνας στο Twitter
11
1:59 μ.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
Δείτε άλλα Tweet του χρήστη Μέδουσα Γοργώ

Zefi Dimadama
@ZefiDimadama
Ποιος βρίσκεται πίσω από τη μεσαιωνική προπαγάνδα κατά των αμβλώσεων και ποιος τη χρηματοδοτεί; Τι λέει η Αττικό Μετρό για τη “διαφήμιση” στους σταθμούς της; Δικαίωμα της γυναίκας να ορίζει το σώμα της.
Καταδίκη τώρα από όλους και όλες και απόσυρση #μετρο #mybodymyrights

Προβολή εικόνας στο Twitter
30
12:06 μ.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
18 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό
Έντονες είναι οι αντιδράσεις και από βουλευτές και εκπροσώπους κομμάτων με τον εκπρόσωπο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής Παύλο Χρηστίδη, να ζητά εξηγήσεις:

Η μητρότητα αποτελεί ελεύθερη επιλογή,όχι επιβολή.
Στην Ελλάδα η νομιμοποίηση των αμβλώσεων κατοχυρώθηκε με τον N. 1609 του 1986 του ΠΑΣΟΚ μετά από δεκαετίες απαγορεύσεων.
Και είναι επιλογή και δικαίωμα της κάθε γυναίκας η πρόσβαση στη νόμιμη και ασφαλή έκτρωση, με βάση τα διεθνή ιατρικά πρωτόκολλα.
Αντιλήψεις σαν αυτές που βλέπουμε στις αφίσες είναι μεσαιωνικές.
Τι ακριβώς κάνει η διοίκηση του Μετρό; …
Δείτε περισσότερα
181
44
19

Ανάρτηση έκανε και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς υπενθυμίζοντας την ομοιότητα της αφίσας με το πρωτοσέλιδο της αθλητικής εφημερίδας SportDay στις 29 Δεκεμβρίου κατά των αμβλώσεων:

Νίκος Παππάς
@nikospappas16
Μετά την «ημέρα του Αγέννητου παιδιού» και το πρωτοσέλιδο αθλητικής εφημερίδας κατά των αμβλώσεων, τώρα & μέσα στο μετρό κάνουν την εμφάνιση τους προπαγανδιστικές αφίσες που επιχειρούν να καταστρατηγήσουν ένα νομοθετημένο γυναικείο δικαίωμα. Απαράδεκτο.

Προβολή εικόνας στο Twitter
119
1:31 μ.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
114 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό

Κώστας Μπάρκας – Kostas Barkas
@kostasbarkas
Η Ελλάδα του μεσονυχτίου που θέλει να δημιουργήσει ο @kmitsotakis καταστρατηγώντας τα ανθρώπινα δικαιώματα. Δεν είναι αφίσα του μεσαίωνα, αλλά αφίσα στο μετρό Αθήνας του 2020.

Προβολή εικόνας στο Twitter
24
2:05 μ.μ. – 13 Ιαν 2020
Πληροφορίες και απόρρητο για τις Διαφημίσεις του Twitter
19 άτομα συζητούν σχετικά με αυτό
Σημειώνεται πως ο φορέας που είναι υπεύθυνος για την αφίσα τοποθετείται ανοιχτά κατά των αμβλώσεων με άρθρα και δημοσιεύσεις, μεταξύ των οποίων ένα με τίτλο «Η άμβλωση ήταν η κύρια αιτία θανάτου μέσα στο 2019».

Η αντίδραση της ΣΤΑΣΥ

Κύκλοι της ΣΤΑΣΥ αναφέρουν στο Altsantiri.gr, ότι ανεξάρτητα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με το περιεχόμενο μιας διαφήμισης δεν μπορεί να την απαγορεύσει παρά μόνο αν προκαλεί ή προσβάλλει το δημόσιο αίσθημα. Όπως επισημαίνουν, για τη συγκεκριμένη διαφήμιση κρίθηκε ότι δεν το προσβάλλει καθώς δεν αναφέρεται ευθέως στις αμβλώσεις, δεν υπάρχει δηλαδή στην αφίσα ξεκάθαρα αναφορά.

Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν ότι ανάλογες αντιδράσεις υπήρξαν και στο παρελθόν με αφίσες τόσο του Pride όσο και του κινήματος των vegan. Τότε είχε κριθεί ότι δεν προκαλούν κι έτσι παρά τις αντιδράσεις παρέμειναν στα διαφημιστικά ταμπλό, συμπληρώνουν.

altsantiri.gr

Categories