«Κεραμέως, κάνε το σταυρό σου, δεν θα περάσει το δικό σου»

Δυναμική διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή πραγματοποίησαν σήμερα το απόγευμα εκπαιδευτικοί, σωματεία, φορείς και μέλη του ΠΑΜΕ ενάντια στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών.

«Νίκη Κεραμέως κάνε το σταυρό σου. Δεν πρόκειται ποτέ να γίνει το δικό σου» φώναζαν οι εκπαιδευτικοί που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), διαμαρτυρόμενοι για την πλήρη υποβάθμιση των μαθημάτων Τέχνης και των Κοινωνικών Επιστημών από τη δευτεροβάθμια.

«Εφ.Συν.» / Μάριος Βαλασόπουλος
Μετά την άκαρπη προσπάθεια μελών της ΟΛΜΕ, τοπικών ΕΛΜΕ και επιστημονικών φορέων να συναντηθούν με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για το ζήτημα του εξοβελισμού ολόκληρων αντικειμένων από τα ωρολόγια προγράμματα σπουδών Γυμνασίου και Λυκείου, ζήτημα για το οποίο ο κ. Ιωάννης Αντωνίου δήλωσε αναρμόδιος, ακολούθησε δεύτερη κινητοποίηση του εκπαιδευτικού κόσμου, αυτή τη φορά, έξω από τη Βουλή.

Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για υποβάθμιση των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τονίζοντας πως πολλές ειδικότητες όπως οι Κοινωνιολόγοι, Εικαστικοί, Μουσικοί, Αρχιτέκτονες, καθηγητές Ιταλικών κ.α., ρίχνονται στην ανεργία αφού βλέπουν τα αντικείμενά τους να εξαφανίζονται από τα σχολεία. Η ΟΛΜΕ κατηγορεί το υπουργείου Παιδείας ότι οραματίζεται ένα σχολείο «αποστεωμένο από κάθε έννοια κοινωνικών αξιών, έρευνας, τέχνης το οποίο θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των πανεπιστημίων».

«Εφ.Συν.» / Μάριος Βαλασόπουλος
Σχετική αναφορά κατέθεσαν σήμερα η τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου και ο βουλευτής του κόμματος Χρήστος Γκόκας. «Οι επιλογές της υπουργού όπως καταγράφονται στα ωρολόγια προγράμματα, με την υποβάθμιση των οικονομικών μαθημάτων και γενικά των κοινωνικών επιστημών, θα έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μπορούν μόνο να κάνουν ελλειμματική χρήση της τεχνολογίας, επεξεργασίας και διαχείρισης των πληροφοριών μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες. Έτσι, όμως ο μαθητής δεν αναπτύσσεται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία.

»Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών. Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρα της οικονομικής. Δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία»

Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ τονίζει ότι οι μαθητές πρέπει να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας» επισημαίνουν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, που τονίζουν με τη σειρά τους τις επιπτώσεις που θα έχουν οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, ζητώντας παράλληλα από το υπουργείο να διορθώσει το λάθος τροποποιώντας εκ νέου τα προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου.

«Εφ.Συν.» / Μάριος Βαλασόπουλος

efsyn.gr

Categories