«Αλχημείες» με τα θέματα των πανελλαδικών στη Χημεία

Αγγελική Δημοπούλου

Ακόμη και ερώτημα που θα έπρεπε να απευθύνεται στους φοιτητές του πρώτου έτους του Χημικού, τέθηκε στους φετινούς υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, στο μάθημα της Χημείας, τα θέματα του οποίου ξεσήκωσαν αντιδράσεις όχι μόνο από τους καθηγητές της Χημείας και την Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) αλλά και από τους βαθμολογητές. Η πρ. πρόεδρος της ΕΕΧ, Φιλλένια Σιδέρη, αναλύει διεξοδικά τα προβλήματα που εντοπίστηκαν σε κάθε θέμα, εκτιμά ότι το 50% των υποψήφιων θα βρεθούν κάτω από τη βάση ενώ απαντά και στο κρίσιμο ερώτημα κατά πόσον και σε ποιους μαθητές αυτά μπορεί να κοστίσουν.

Ασάφειες ή και εσκεμμένα πολύπλοκες εκφωνήσεις – που λειτούργησαν ως παγίδα χρόνου -, θέματα οριακά εντός ύλης ή βασιζόμενα σε ύλη προηγούμενων τάξεων που, ωστόσο, δεν περιλαμβάνεται στην διδακτέα, άνιση κατανομή διαβάθμισης της δυσκολίας, πολύ μεγάλη έκταση με δεδομένο τον χρόνο που δίνεται, ακόμη και ερωτήματα που δεν εξάγονται από την ύλη των μαθητών αλλά των φοιτητών του πρώτου έτους του Χημικού, είναι τα βασικά ζητήματα που θέτει η κ. Σιδέρη.

Σημαντικότατο ζήτημα προέκυψε με το τέταρτο θέμα του Νέου Συστήματος, όπου «το ερώτημα Δ2 δεν είχε συνάφεια με την ύλη των μαθητών και ήταν διατυπωμένο με μεγάλη ασάφεια, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα και στους βαθμολογητές πριν φτάσει η οδηγία της επιτροπής. Στο Δ3 η εκφώνηση μπορεί στην καλύτερη περίπτωση να χαρακτηριστεί παραπλανητική και στην πιο ακριβή λανθασμένη. Τόσο μαθητές, όσο και καθηγητές οδηγήθηκαν στο να επιλύσουν διαφορετικά την άσκηση και να οδηγηθούν σε διαφορετικό αποτέλεσμα. Πρόκειται δε για θέμα 2,5 μονάδων, ιδιαίτερα σημαντικών για όσους στοχεύουν στις υψηλόβαθμες σχολές».
Στο θέμα Α1 ζητήθηκε σε θέμα μίας μονάδας απάντηση που αφορούσε σε παράδειγμα το οποίο αναφερόταν μεν σε εντός ύλης κεφάλαιο αλλά αφορούσε ύλη που δεν είχε διδαχτεί. «Οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να απομνημονεύουν τα παραδείγματα, τους πίνακες, τα παραρτήματα. Το ζητούμενο δεν είναι η παπαγαλία. Κανένα παιδί δεν ήταν υποχρεωμένο να ξέρει το παράδειγμα, παρά μόνο αν είχε διδαχτεί το σχετικό κεφάλαιο», σημειώνει η κ. Σιδέρη. «Στο ίδιο θέμα, το πρώτο θέμα, υπάρχει ένα ερώτημα (Α5.3) που δεν εξάγεται από την ύλη των παιδιών, είναι ένα ερώτημα για τους φοιτητές του πρώτου έτους του χημικού. Οι μαθητές.. Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ

tvxs.gr

Categories