Νόρα Ράλλη
Το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» συνεχίζει τις εκδηλώσεις στο πλαίσιο του «Μένουμε Αθήνα: Οι 9,5 εβδομάδες στο σχεδία home», με μια ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας. Η «Σχεδία», το περιοδικό που δρα υπέρ της ενίσχυσης (οικονομικής και ψυχολογικής) άστεγων και άνεργων συμπολιτών μας, συνεχίζει με ένα ταξίδι ανακάλυψης των ανθρώπων και των τόπων της Βαλκανικής Χερσονήσου, με όχημα την τέχνη της φωτογραφίας.
«Τα Βαλκάνια και η βάρκα της συμφιλίωσης» ονομάζεται η έκθεση φωτογραφίας με έργα του φωτογράφου Θοδωρή Νικολάου. Αν η «Σχεδία» είναι ένα περιοδικό δρόμου, ο Θ. Νικολάου θα μπορούσε να είναι ένας «φωτογράφος δρόμου», καθώς τα τελευταία πέντε χρόνια (2015-2019) περιπλανήθηκε στα Βαλκάνια, ταξίδεψε σε δέκα χώρες και εκατοντάδες πόλεις και χωριά, διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα φωτογραφίζοντας. Καρπός τούτης της περιδιάβασης το λεύκωμά του «Αίμος. Διαδρομές στα Βαλκάνια» (εκδόσεις «Αγρα») και τώρα η παρούσα έκθεση.
«Σύμβολα των Βαλκανίων δεν είναι μόνο το μίσος, ο θάνατος και η εκδίκηση, οι τάφοι στη Σρεμπρένιτσα, ο οικονομικός πρωτογονισμός, οι εθνικισμοί», λέει ο κ. Νικολάου σε συνέντευξή του στο νέο τεύχος της «Σχεδίας» που κυκλοφορεί (#83, Ιούλιος-Αύγουστος 2020). «Βαλκάνια είναι τα παιδιά, σαν αντίδοτο στη φθορά, που παίζουν στα ερείπια ενός εγκαταλελειμμένου εργοστασίου, λίγο πριν πέσει το σκοτάδι. Το νιόπαντρο ετερόθρησκο ζευγάρι, το πέρασμα από τη μια πλευρά των συνόρων στην άλλη».
Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν την προηγούμενη Πέμπτη και θα διαρκέσει έως και αυτή την Πέμπτη 16/7. Πάντα στο στο σπίτι της «Σχεδίας» (Κολοκοτρώνη 56 και Νικίου 2, Αθήνα, τηλ. 213-0231220), όπου παράλληλα είναι και το εξαιρετικό εστιατόριο. Αμέσως μετά, Παρασκευή 17/7, από τις 19.00, θα ακολουθήσει πάρτι, με μουσικές από τον Στρατή Αγγελο των Locomondo.