Στενεύει ο «Μεγάλος Περίπατος» στην Πανεπιστημίου – Μία ακόμα λωρίδα στα οχήματα

Στενεύει ο «Μεγάλος Περίπατος» στην Πανεπιστημίου και έρχονται αλλαγές. Η πρόταση του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη στο Δημοτικό Συμβούλιο για την απόδοση μιας ακόμη λωρίδας για τα αυτοκίνητα -στη διάρκεια της συζήτησης για την παράταση των μέτρων του Μεγάλου Περιπάτου- πέρασε με πλειοψηφία καθώς έλαβε έλαβε 30 θετικές ψήφους έναντι 11 αρνητικών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Άρη Χατζηγεωργίου στο ethnos.gr, τα προσωρινά μέτρα είχαν επιβληθεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση που λήγει στις 21 Αυγούστου 2020 και μπορούσαν να παραταθούν για άλλο ένα τρίμηνο, εφόσον υπάρξει σχετικό αίτημα από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας με συγκεκριμένη απόφαση.

Το ζητούμενο ήταν να εξασφαλιστεί η απαραίτητη πλειοψηφία που δεν διαθέτει ο Κώστας Μπακογιάννης λόγω απλής αναλογικής.

Την πλειοψηφία αυτή εξασφάλισε ο Δήμαρχος με την σύμπραξη της παράταξης του Παύλου Γερουλάνου.

Ο κ. Γερουλάνος, με επιστολή του την περασμένη εβδομάδα άσκησε κριτική στον τρόπο υλοποίησης των μέτρων για τον Μεγάλο Περίπατο και παρέθεσε σημεία από τα οποία θα εξαρτηθεί η σημερινή του ψήφος.

Βασικό σημείο από πλευράς Γερουλάνου στην επιστολή ήταν η απόδοση μιας παραπάνω λωρίδας κυκλοφορίας για τα οχήματα στην Πανεπιστημίου.

Και ο κ. Μπακογιάννης στην εισήγησή του ανέφερε ότι θα δοθεί αυτή η πρόσθετη λωρίδα όπου το επιτρέπει ο σχεδιασμός ώστε τα ΙΧ να συνεχίσουν να κινούνται σε τρεις λωρίδες ενώ θα έμεναν σε δύο όταν λειτουργούσε η λεωφορειολωρίδα.

Η λεωφορειολωρίδα θα προστεθεί δίπλα στις τρεις για τα ΙΧ, προφανώς αφαιρώντας χώρο από τις λωρίδες που βάφτηκαν για να τις χρησιμοποιούν οι πεζοί και τα ποδήλατα.

Όπως σημειώνει το ethnos.gr, αυτό σημαίνει ότι θα μείνει μία λωρίδα για πεζούς και ποδήλατα.

Υπενθυμίζεται ότι σε μεγάλο μέρος της Πανεπιστημίου, ο χώρος για πεζούς και ποδήλατα είναι εξαρχής μια λωρίδα οπότε εκεί δεν αλλάζει κάτι.

Ο Κώστας Μπακογιάννης απέδωσε αυτή την αλλαγή πορείας και στην παρατήρηση ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι αυξημένοι κατά 15% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, προφανώς λόγω μέτρων πανδημίας και αυτό αναμένεται να συνεχιστεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Αναλυτικά, στην τοποθέτηση του που οδηγεί στις νέες ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου, ο Δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε τα εξής:

«Δύο μήνες μετά την έναρξη του Μεγάλου Περιπάτου, η συνεχής παρακολούθηση και επιστημονική αξιολόγηση του έργου, καθώς επίσης και η δημόσια διαβούλευση μας παρέχουν πλέον σημαντικά στοιχεία και δεδομένα.

»Έχει έρθει η ώρα να λάβουμε υπόψη μας όλα αυτά, τα οποία μάλιστα συζητήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, στην Διαπαραταξιακή Επιτροπή με τους εκπροσώπους των παρατάξεων και της επιστημονικής κοινότητας, στις συναντήσεις μας με τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και να προχωρήσουμε στο δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης, το οποίο ξεκινά στις 21 Αυγούστου».

Στην συνεδρίαση συζητήθηκε η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.α.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων.

Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυστηρά οριοθετημένης».

Σύμφωνα επίσης με το εν λόγω δημοσίευμα, στο δημοτικό συμβούλιο η αξιωματική αντιπολίτευση της Ανοιχτής Πόλης με επικεφαλής τον Νάσο Ηλιόπουλο, καταψήφισε την τρίμηνη παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της πόλης που εισηγήθηκε η Δημοτική Αρχή προς το Δημοτικό Συμβούλιο.

Στην τοποθέτησή του, ο κ.Ηλιόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η υλοποίηση από τη Δημοτική Αρχή του «Μεγάλου Περιπάτου» δυστυχώς χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και ασυδοσία, ενώ έχει πια αποκτήσει και χαρακτηριστικά καψονιού για τους κατοίκους και τους χρήστες της πόλης, ακυρώνοντας μια πραγματική ανάγκη».

tribune.gr

Categories