Δώστε και… σώστε τα ΚΤΕΛ

Συγκεκριμένες εταιρείες διευκολύνει η Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ με τη «σύμπραξη» παραχώρησης δρομολογίων του ομίλου ΟΑΣΑ, που δρομολογείται εδώ και πολλούς μήνες για τη διάσωση του ΚΤΕΛ Αττικής (…και άλλων) από χρεοκοπία.

Τη σταδιακή παραχώρηση δρομολογίων σε ιδιώτες, ανάλογα με τον ρυθμό που θα μπορούν να ενσωματώσουν τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία τα οποία θα ενταχθούν στη «σύμπραξη» (κοινοπραξία), προβλέπει το προσύμφωνο που υπεγράφη πριν από 10 ημέρες μεταξύ του ομίλου ΟΑΣΑ και της εταιρείας «ΚΤΕΛ Αττικής ΑΜΕ» (ως κύριος ανάδοχος) – όμως η «μπαλίτσα» μοιράζεται στη συνέχεια από την Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ.

Την προηγούμενη εβδομάδα είχαν συμφωνηθεί μερίδια μεταφορικού έργου, με τη διάθεση 105 αστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ Αττικής, 57 από τα ΚΤΕΛ Κορίνθου, 15 από τα ΚΤΕΛ Εύβοιας και 12 αστικών από το υπεραστικό ΚΤΕΛ Θήβας, ενώ μαθαίνουμε ότι στο ρόστερ προστέθηκαν και άλλα 10 αρχαία αστικά άνω των 16 ετών από το ΚΤΕΛ Πάτρας (μαζί με 22 οδηγούς) και μερικά ακόμη (12μετρα και αρθρωτά 18μετρα) από το ΚΤΕΛ Λάρισας… και συνεχίζουν – παρ’ ότι άλλες πηγές επιμένουν ότι έχει κλειδώσει η αναλογία 60% – 30% – 5% – 5% για Αττική, Κόρινθο, Θήβα και Χαλκίδα.

Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες από τον πολυσέλιδο ισολογισμό της «ΚΤΕΛ Νομού Αττικής ΑΜΕ» για το 2018, στον οποίο επισημαίνουν ότι «επαναβεβαιώνεται η πολιτική βούληση για τη σύναψη σύμβασης με τον ΟΑΣΑ με αντικείμενο την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου από πλευράς ΚΤΕΛ για λογαριασμό του ΟΑΣΑ» συμπληρώνοντας ότι «εκ του νέου νόμου αλλά και της συμβάσεως ΚΤΕΛ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ – ΟΑΣΑ διασφαλίζεται το μεταφορικό έργο της ΚΤΕΛ για χρονικό διάστημα πέραν του 2022»…

Αρχικά θα λειτουργήσουν δρομολόγια που εξυπηρετούν περιοχές όπως Σταμάτα, Κρυονέρι, Αγιος Στέφανος, Διόνυσος, Μάνδρα, Μαγούλα, Ανθούσα, Πεντέλη, Αρτέμιδα, Γέρακας, Γλυκά Νερά, Παλλήνη, Ραφήνα (διασταύρωση), Σαρωνίδα μέχρι Γλυφάδα και Ανάβυσσο, συνολικά 28 περιφερειακές γραμμές και άλλα 32 διαδημοτικά και τοπικά δρομολόγια σε όλη την Αττική, συνολικά 60, επιτρέποντας στον κρατικό φορέα να δώσει βάρος στα δρομολόγια του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας. Μάλιστα στα ΚΤΕΛ Αττικής θεωρούν ότι «θα αποκατασταθεί η αδικία με τα παραλιακά δρομολόγια».

Από τον ΟΣΥ πάντως επιμένουν ότι εστιάζουν στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και η παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα (την παραλαβή των 1.000+ μοντέρνων λεωφορείων, κάπου μετά το 2022 πιθανότατα) και δεν σχετίζεται με ιδιωτικοποίηση.

Μένει όμως να απαντηθεί και το βασικό ερώτημα, δηλαδή σε ποιο βαθμό αυτή η παραχώρηση μπορεί να βοηθήσει να μην ξαναδούμε τις απαράδεκτες χθεσινές εικόνες συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς – και πότε θα συμβεί αυτό, αφού θα περιμένουμε… να κρυώσει λίγο ο καιρός, με δεδομένο ότι η σύμβαση συνεργασίας των ΚΤΕΛ Αττικής με τον ΟΑΣΑ θα υπογραφεί μετά τις 14 Οκτωβρίου. Μέχρι τότε οι μέτοχοι της «ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε.» θα εγκρίνουν τους όρους, θα εξουσιοδοτήσουν τον πρόεδρο να υπογράψει τη σύμβαση και θα αποφασίσουν την αύξηση της δύναμης του στόλου της με την αγορά λεωφορείων για την κάλυψη των πρόσθετων αναγκών, προτού ασχοληθούν με την τοποθέτηση μηχανημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα λεωφορεία που θα παραλάβουν.

Τεράστιες ζημίες
Ο τελευταίος ισολογισμός οικονομικού έτους 2018 των ΚΤΕΛ Αττικής, που δημοσιεύτηκε στο ΓΕΜΗ στις 10 Ιανουαρίου 2020, αποκαλύπτει ότι η εταιρεία παρουσιάζει ζημίες προ φόρων περίπου 45.000 ευρώ, όπως και το 2017, αλλά στην πραγματικότητα είχε αρνητικά κεφάλαια πάνω από 2,7 εκατ. ευρώ και οι τρέχουσες υποχρεώσεις υπερβαίνουν το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού κατά 3 εκατ. ευρώ (με ελληνικά λογιστικά πρότυπα).

Η εταιρεία δηλώνει ότι θα εξετάσει μεν την πιθανότητα κάλυψης μέρους των αρνητικών ιδίων κεφαλαίων από αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά επικεντρώνεται σε αύξηση του μεταφορικού έργου, από μαθητική μεταφορά, εξορθολογισμό δρομολόγησης στις υπάρχουσες γραμμές τακτικής συγκοινωνίας (το μόνο μεγάλο ΚΤΕΛ που δυσκολεύεται να στείλει λεωφορεία του στη… Θεσσαλονίκη, αφού ο βενζινάς στην Αθήνα ζητά μετρητά), συμφωνίες τουριστικών περιηγήσεων με διώροφα λεωφορεία και χρήση της τουριστικής γραμμής του Σουνίου, συνεργασία με το δίκτυο έκδοσης εισιτηρίων ακτοπλοϊκών εταιρειών, ίδρυση τουριστικού γραφείου και από την επικείμενη συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, για την οποία δήλωνε πέρσι στα τέλη της χρονιάς ότι θα ψηφιστεί το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, στο οποίο εμπεριέχονται ρυθμίσεις που αφορούν την ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. και «επαναβεβαιώνεται η πολιτική βούληση για τη σύναψη σύμβασης με τον ΟΑΣΑ με αντικείμενο την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου από πλευράς ΚΤΕΛ για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, μέσα από τον επανασχεδιασμό των επιβατικών μεταφορών στην Αττική, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται το μεταφορικό έργο της ΚΤΕΛ για χρονικό διάστημα πέραν του 2022».

Για το 2017 ο ορκωτός ελεγκτής είχε επισημάνει ότι δεν κατέστη δυνατόν να επαληθευτούν απαιτήσεις από μετόχους- μισθωτές οχημάτων άνω του 1,16 εκατ. ευρώ, ούτε κονδύλι «λοιπών απαιτήσεων» 113.390 ευρώ το οποίο τελεί υπό διερεύνηση. Επίσης ο λογαριασμός αποθεματικών είχε μειωθεί σε προηγούμενες χρήσεις με ποσά μη προβλεπόμενων δαπανών περίπου 2,25 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ισόποσα αυξημένα τα αποτελέσματα προηγούμενων χρήσεων.

https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/260990_doste-kai-soste-ta-ktel

Categories