Ανταλλαγή πυρών για το κόστος των συγκοινωνιών

Γιάννης Μπαζαίος
Κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου τύπου, η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη απαντώντας, χθες Πέμπτη, σε ερώτηση σχετικά με τις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σύμφωνα με τις οποίες η κυβέρνηση θα μπορούσε να είχε λύσει εγκαίρως το πρόβλημα συνωστισμού στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προχωρώντας σε προμήθεια 600 καινούργιων λεωφορείων αντί να ξοδεύει τα ίδια χρήματα σε μεταχειρισμένα μεγάλης ηλικίας, απάντησε ότι το κόστος στις αστικές συγκοινωνίες σήμερα είναι περίπου 3 ευρώ το χιλιόμετρο, ενώ με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ θα πέσει στα 1,40 ευρώ.

Η κ. Πελώνη ανέφερε ότι το σχέδιο της κυβέρνησης ξεδιπλώνεται σταδιακά και βήμα-βήμα.

«Ήδη, μέσα σε 14 μήνες θητείας αυτής της Κυβέρνησης, έχουν γίνει όσα δεν έγιναν τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι την τελευταία δεκαετία δεν υπήρξε κανένα νέο όχημα και καμία πρόσληψη. Σε ό,τι αφορά τις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ θυμίζω ότι τον Ιούλιο του 2019 είχαμε 850 οχήματα στην Αθήνα, σήμερα έχουμε 1.150 και από σήμερα (σ.σ. χθες Πέμπτη) προστίθενται επιπλέον λεωφορεία μετά τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ», τόνισε, συμπληρώνοντας ότι η κυβέρνηση έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι είναι υπέρ των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

Η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος συμπλήρωσε ότι «τα επιπλέον λεωφορεία θα φτάσουν τα 500 μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ εκατό λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ θα προστεθούν εντός του Οκτωβρίου σε γραμμές επιβαρυμένες κατά τις ώρες αιχμής και προβληματικά δρομολόγια».

«Χωρίς σχέδιο»

Στις δηλώσεις αυτές απάντησαν λίγο αργότερα με γραπτή ανακοίνωση ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης, εστιάζοντας στο κόστος των αστικών συγκοινωνιών.

Στην ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι «η αυθαίρετη σύγκριση του κόστους λειτουργίας αστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ υποκρύπτει το σχέδιο της Ν.Δ. για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών».

Όπως αναφέρουν, η ατεκμηρίωτη σύγκριση του κόστους λειτουργίας των λεωφορείων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών σε σχέση με αυτό των ΚΤΕΛ υποκρύπτει:

Την ανικανότητα Καραμανλή να συντάξει και να υλοποιήσει ένα επαρκές και ασφαλές σχέδιο λειτουργίας των ΜΜΜ εν μέσω κορωνοϊού, η οποία έχει οδηγήσει στα καθημερινά φαινόμενα συνωστισμού των επιβατών.
Την πρόθεση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να ξεπουλήσει μία κρίσιμη δημόσια υπηρεσία, όπως αυτή των αστικών μεταφορών.
Και επιπλέον θέτουν ερωτήματα, ζητώντας από την κυβέρνηση να απαντήσει «πριν ξεκινήσει να κάνει τέτοιες αυθαίρετες ανακοινώσεις»:

Με ποιες παραδοχές γίνεται η κοστολόγηση από μέρους της; Οι αναφορές υποδηλώνουν ότι υπάρχει συμφωνία με καθορισμένους όρους.
Πότε θα καταθέσει το προσύμφωνο που έχει υπογραφεί με τα ΚΤΕΛ και το οποίο ζητάμε εδώ και μέρες;
Τι περιλαμβάνει αυτό σε σχέση με το κόστος συνεργασίας των δύο μερών και την κάλυψη των αμοιβών των οδηγών, των καυσίμων, τη συντήρηση των οχημάτων και τη διοικητική υποστήριξη των γραμμών;
Πρόκειται για όμοιες προσφερόμενες υπηρεσίες στις δύο περιπτώσεις;
Ποια η οικονομική κατάσταση των ΚΤΕΛ Αττικής; Ποιες οι υποχρεώσεις τους προς Δημόσιο, περιφέρεια Αττικής και ασφαλιστικά Ταμεία;
Και καταλήγουν στην ανακοίνωση ότι «η Ν.Δ. οφείλει να προστατεύσει τη δημόσια Υγεία και το δημόσιο χρήμα. Είχε το χρόνο να προετοιμαστεί, αλλά δεν το έπραξε -είτε από ανικανότητα είτε από σκοπιμότητα. Ας διαλέξει».

efsyn.gr

Categories