Διανομείς: Καταγγέλουν καθημερινό κίνδυνο στην παγωνιά και καταπάτηση δικαιωμάτων

Οκτώ ώρες έξω σε βαθμούς κοντά στο μηδέν, δρόμοι που σε πολλά σημεία γλιστρούν από τον πάγο, καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων. Αυτή είναι η καθημερινότητα για πολλούς από τους διανομείς φαγητού, η δουλειά των οποίων είναι ήδη δύσκολη, αλλά η επέλαση της κακοκαιρίας την έχει καταστήσει πλέον επικίνδυνη.

«Αυτό που λέμε εμείς είναι: “Μην παραγγέλνεις αυτή τη μέρα, καλύτερα μαγείρεψε και μη θέτεις τους εργαζόμενους σε κίνδυνο, γιατί αυτοί εκβιάζονται για να πάνε στη δουλειά τους”», αναφέρει στο ThessToday.gr ο κ. Βασίλης Κεφαλάς, μέλος της διοίκησης του ΣΕΤΕΠΕ και μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων. Ωστόσο καταλογίζει το μεγαλύτερο βάρος της ευθύνης στους εργοδότες που λειτουργούν με πρακτικές «μαυραγορίτικες», αλλά και στην κυβέρνηση για έλλειψη νομοθετικού πλαισίου που θα προστατεύει τους εργαζόμενους του κλάδου του.

«Δεν κατηγορούμε τους πελάτες. Φταίνε σε μικρό βαθμό»

«Το Σαββατοκύριακο πολλά μαγαζιά δεν δούλεψαν. Την Τρίτη ήταν καλύτερα από προχθές. Άνοιξαν και δούλεψαν όλα τα καταστήματα. Αυτό που επισημαίνουμε εμείς είναι ότι σαφώς δεν κατηγορούμε τους πελάτες. Την ευθύνη την έχει η κυβέρνηση και οι εργοδότες. Δεν γίνεται να λειτουργούμε με εκκλήσεις. Πρέπει να υπάρχουν νόμοι. Ο πελάτης φταίει σε μικρό βαθμό».

Μάλιστα αναφέρει πως ακόμη κι όταν κάποιος φορά δύο ισοθερμικά και διπλές κάλτσες, ακόμη παγώνει το σώμα του γιατί βρίσκεται οκτώ ώρες έξω στην παγωνιά. Στην καθημερινότητα της δουλειάς του, όπως επισημαίνει, ο κίνδυνος είναι συνεχώς εκεί. «Προχθές με τον ισχυρό αέρα που είχε 7 μποφόρ, ήμασταν με συνάδελφο δίπλα δίπλα, σταματημένοι στο φανάρι. Ξεκινήσαμε και ένα κιγκλίδωμα της αστυνομίας από αυτά τα πλαστικά, κόκκινα, έφυγε και παρέσυρε τον συνάδελφο, με συνέπεια να πέσει με τη μηχανή. Ευτυχώς δεν πέσαμε και οι δύο».

Και πρόσθεσε: «Θα σας δώσω ένα ακόμη παράδειγμα. Πήγα χθες την τελευταία παραγγελία αργά το βράδυ στην Άνω Πόλη και σε κάποια σημεία στον δρόμο έχει πάγο. Δηλαδή δεν θέλει πολύ για να γίνει το ατύχημα, επειδή έχει ανηφόρα, κατηφόρα και είναι τυφλά σημεία αυτά. Μπορεί ο δρόμος να είναι καθαρός και να σε ξεγελάει, αλλά σε κάποια σημεία να υπάρχει ο άσπρος πάγος που δεν φαίνεται».
Αναφορικά με τη στάση των πελατών επισημαίνει πως «είναι ενημερωμένοι και ευαισθητοποιημένοι. Σε πολλούς συναδέλφους έδιναν φιλοδώρημα ενώ δεν είναι υποχρεωμένοι σε καμία περίπτωση. Ωστόσο, είναι μια κατάσταση αυτή με την καραντίνα που δεν βοηθάει. Δηλαδή ο άλλος έχει κλειστεί στο σπίτι, μπορεί να μην πρόλαβε να μαγειρέψει. Κατανοούμε αλλά δεν συμφωνούμε. Γιατί αυτοί που βγήκαν για δουλειά, βγήκαν με την απειλή ότι έξω έχει 30% ανεργία. Και όταν σου λέει ο άλλος ότι θα απολυθείς και έχεις παιδιά, ή ακόμη και να μην έχεις παιδιά καταλαβαίνετε πώς είναι».

Τονίζοντας πως είναι δικαίωμα των εργαζομένων να μη θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους και την ακεραιότητά τους δουλεύοντας στο χιόνι και να αποζημιώνονται τις ημέρες που αδυνατούν να παρευρεθούν στη δουλειά, ο κ. Κεφαλάς υποστηρίζει πως πρέπει να υπάρξει ένα σταθερό νομοθετικό πλαίσιο.

Τριάντα νεκροί διανομείς φαγητού από το 2017 μέχρι σήμερα στη χώρα

«Να ψηφιστεί νομοσχέδιο όπου να παύει η διανομή φαγητού όταν ο καιρός δεν το επιτρέπει, όπως κλείνουν τα σχολεία και σταματούν τα δρομολόγιά τους τα φορτηγά. Ήδη μετράμε 30 νεκρούς στην Ελλάδα στην ειδικότητα των διανομέων φαγητού από το 2017 μέχρι σήμερα από εργατικά ατυχήματα. Αυτοί που νομοθετούν, πίνουν τσιπούρα στην Ικαρία. Ατυχήματα γίνονται κάθε μέρα. Μπορεί να πέσεις και να μη χτυπήσεις, είναι ένα ατύχημα όμως. Η δουλειά είναι επικίνδυνη».

Όσον αφορά το περασμένο σαββατοκύριακο που χιόνισε, ανέφερε πως πολλά καταστήματα δεν δούλεψαν, ωστόσο μια από τις πιο γνωστές εταιρείες με εφαρμογή online delivery είχε την πρακτική να βάλει αυτοκίνητα αντί για μηχανάκια για να συνεχίσει να δίνει παραγγελίες, θέτοντας εκτός των άλλων και ένα ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού. «Για αυτό λέμε ότι πρέπει να δηλώνεται η πινακίδα και το όχημα στην επιθεώρηση εργασίας και στο ΕΡΓΆΝΗ, γιατί αυτό το όχημα είναι που περνάει ΚΤΕΟ, που δηλώνεται και ασφαλίζεσαι. Γιατί κάποιο άλλο όχημα μπορεί να μην είναι ασφαλισμένο, μπορεί να μη περνάει ΚΤΕΟ».

Τονίζοντας πως πολλοί εργοδότες από την αρχή της εβδομάδας απειλούσαν τους συναδέλφους του ότι αν δεν πάνε στη δουλειά θα απολυθούν, ο κ. Κεφαλάς κατήγγειλε πως δεν λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. «Δεν λειτουργούν ελεγκτικοί μηχανισμοί για να δουν αν ο διανομέας έχει τα μέσα ατομικής προστασίας, αν μας δίνουν μάσκες, αντισηπτικά κλπ. Αυτό το ελέγχει η επιθεώρηση που δεν λειτουργεί, δεν βγαίνει για ελέγχους».

πηγή: thesstoday.gr

aftodioikisi.gr

Categories