Μητσοτάκης: Μήνυμα δυναμισμού στην αυγή του τρίτου αιώνα ελευθερίας της Ελλάδας (video)

Ο πρωθυπουργός μίλησε για ένα εμβληματικό πολιτιστικό τοπόσημο, που συναντά ένα ανεπανάληπτο ιστορικό ορόσημο

Ενώπιον των υψηλών προσκεκλημένων της Αθήνας για τα 200 χρόνια από την Ελληνική επανάσταση και την επέτειο για την 25η Μαρτίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη νέα Εθνική Πινακοθήκη έστειλε το μήνυμ – στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που έχουν προγραμματιστεί – ότι η χώρα προχωρά προς το μέλλον, κοιτώντας πάντα το ένδοξο παρελθόν.

«Το σημερινό γεγονός στέλνει ένα ανανεωμένο μήνυμα δυναμισμού στην αυγή του τρίτου αιώνα ελευθερίας της Ελλάδας. Γιατί η Εθνική Πινακοθήκη δεν υπήρξε ποτέ ένα απλό αποθετήριο καλλιτεχνικής δημιουργίας. Αλλά, αντίθετα, ήταν ένας ζωντανός οργανισμός, που συμβάδισε με την πρόοδο του έθνους», είπε ο έλληνας πρωθυπουργός καλωσορίζοντας τους υψηλούς προσκεκλημένους στα εγκαίνια ενός κοσμήματος της πρωτεύουσας αλλά ολόκληρης χώρας, την Εθνική Πινακοθήκη. Μίλησε για ένα εμβληματικό πολιτιστικό τοπόσημο, που συναντά ένα ανεπανάληπτο ιστορικό ορόσημο.

«Κτήμα, όχι μόνο των Ελλήνων. Αλλά και των ξένων φίλων μας που συμμετέχουν στην εθνική μας επέτειο. Έστω κι αν η πανδημία, τελευταία στιγμή, κράτησε κάποιους απ’ αυτούς μακριά μας, όπως τον αγαπητό μας Πρόεδρο της Γαλλίας», προσέθεσε.

Ο πρωθυπουργός έκανε μια ιστορική αναδρομή, παρουσιάζοντας το παρελθόν της Πινακοθήκης: «Η ίδια η ιστορία της, άλλωστε, ακολουθεί τη διαδρομή της χώρας. Μία διαδρομή που ξεκινά από το 1829 στην Αίγινα, με τον Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια να συγκεντρώνει τότε πρώτος πίνακες ως πρώτο πυρήνα ενός μελλοντικού μουσείου. Και φτάνει στον μεγάλο σταθμό του το 1896. Όταν ο λόγιος και νομικός Αλέξανδρος Σούτσος κληροδοτεί στο Δημόσιο την προσωπική του περιουσία αλλά και την προσωπική του συλλογή για τη δημιουργία της Εθνικής Πινακοθήκης. Έτσι, το 1900 ανατέλλει το νέο ίδρυμα, με πρώτο διευθυντή τον ζωγράφο Γεώργιο Ιακωβίδη. Καταλήγει εδώ στην οριστική του στέγη, το 1975. Σε αυτό το θαυμάσιο κτίριο σχεδιασμένο από τον Παύλου Μυλωνά και τον Δημήτρη Φατούρο, ένα κλασικό δείγμα του αθηναϊκού μοντερνισμού». ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ  

altsantiri.gr

Categories