Επιστρέφουν ο δακτύλιος και ο συνωστισμός στα ΜΜΜ, ενώ θεριεύει η πανδημία

Άρης Χατζηγεωργίου

Με αύξηση της επιτρεπόμενης πληρότητας από το 65% στο 85% στα μέσα μαζικής μεταφοράς απαντά η κυβέρνηση στα προβλήματα συνωστισμού που παρατηρούνται και αναμένεται να ενταθούν από σήμερα λόγω επιστροφής του δακτυλίου στην πρωτεύουσα.

Την ώρα που τα κρούσματα κορονοϊού αυξάνονται, η απόφαση που δημοσιεύθηκε χθες σε ΦΕΚ για τα μέτρα προστασίας προβλέπει αύξηση της επιτρεπόμενης πληρότητας στο 85% για τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ, του ΟΑΣΘ, το Μετρό και το τραμ. Οσοι, πάντως, χρησιμοποιούν τα μέσα διαπιστώνουν συχνά, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής, ότι ο συνωστισμός είναι αφόρητος και οι επιβάτες αναγκάζονται να στριμώχνονται σε πληρότητες άνω του 100%.

Το πρόβλημα αποδίδεται στην έλλειψη μέσων από την κυκλοφορία αλλά και του προσωπικού που απαιτείται για να τα κινήσει. Ενδεικτική είναι η απόφαση της εταιρείας ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες) να διαθέσει δύο συρμούς που κινούνται στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στη γραμμή 1 του Ηλεκτρικού (Πειραιάς-Κηφισιά).

Ειδικά στη γραμμή 1, οι ελλείψεις είναι τεράστιες λόγω παλαιότητας τροχαίου υλικού, αλλά η προσθήκη των δύο συρμών ελάχιστα αναμένεται να προσφέρει, ενώ απειλεί να προκαλέσει περαιτέρω αραίωση των δρομολογίων στις γραμμές 2 και 3.

Οι κυβερνητικοί αρμόδιοι, πάντως, συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι όλα είναι «καλώς καμωμένα» και τα δρομολόγια είναι αυξημένα σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Χαρακτηριστική της στάσης τους είναι η ανακοίνωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) την περασμένη Παρασκευή.

Εκεί, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση ήδη ετοίμαζε την αύξηση της επιτρεπόμενης πληρότητας στο 85%, ο ΟΑΣΑ ανακοίνωνε ότι μόλις το 2-3% των δρομολογίων ξεπερνά σε πληρότητα το 65% σε ώρες αιχμής. Οσοι χρησιμοποιούν τα μέσα, προφανώς γνωρίζουν την αλήθεια…

efsyn.gr

Categories