Οδηγώντας με ασφάλεια…

Στις 4 Νοεμβρίου ψηφίστηκε από τη Βουλή (Θετική ψήφος από Νέα Δημοκρατία και ΚΙΝΑΛ) ο νόμος υπ αριθμό 4850/2021 (ΦΕΚ 208) με τίτλο «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις».

Βίντεο: Η θέση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης

 

Ο νέος νόμος πέραν των πρακτικών ρυθμίσεων θεμάτων των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης για τις οποίες άλλοι συμφωνούν και άλλοι προεξοφλούν την αποτυχία τους περιλαμβάνει μια σειρά άρθρα που μόνο την οδική ασφάλεια δεν προάγουν.

Επαναφέρει την άδεια οδήγησης (συνοδευόμενη) από την ηλικία των 17 ετών. Υπενθυμίζουμε πως αυτή είχε νομοθετηθεί το Μάρτη του 2019 από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (Νόμος 4599/2019) αλλά λίγους μήνες μετά η νέα κυβέρνηση όχι μόνο την «πάγωσε» αλλά δια του αρμόδιου μέχρι πρότινος υφυπουργού κου Κεφαλογιάννη δήλωνε παντού ότι οι 17χρονοι το μονο που θα μπορούσαν να κάνουν θα είναι μαθήματα οδήγησης ώστε να είναι έτοιμοι να δώσουν εξετάσεις μπαίνοντας στα 18. (Ενδεικτικά: ΕΔΩ)
Για ποιο λόγο άλλαξαν «άποψη» ξαφνικά δεν δόθηκε καμία εξήγηση. Πάντως το μέτρο αυτό καμία σχέση δεν έχει με την οδική ασφάλεια, αντίθετα έχει αξιολογηθεί ως αρνητικό από τον Π.Ο.Υγείας.

Δόθηκε τρίχρονη παράταση ζωής σε μια σειρά επαγγελματικά οχήματα που έπρεπε λόγω ηλικίας να οδηγηθούν στην απόσυρση (από 1/1/2020 στις 31/12/2022). Αυτό αφορά στην πλειοψηφία τους οχήματα που ο χρόνος ζωής τους έχει οριστεί στην πλειοψηφία τους στα 27 χρόνια και τώρα η κυκλοφορία του παρατείνεται μέχρι τα 30 χρόνια! Αστικά, υπεραστικά και τουριστικά λεωφορεία, σχολικά λεωφορεία(!) , Ταξί και άλλες κατηγορίες οχημάτων θα παραμείνουν στους δρόμους για τρία περισσότερα χρόνια. Αυτά σε μια χώρα που κάθε μέρα ακούμε για το γερασμένο στόλο των οχημάτων. Προφανώς ένα ΙΧ δεκαετίας είναι γερασμένο, ενώ ένα Σχολικό ή ενα λεωφορείο των ΚΤΕΛ 30 ετών διανύει την εφηβεία. Ειδικά για τα σχολικά λεωφορείο να θυμίσουμε ότι το 2012 αυξήθηκε ο χρόνος «ζωής» τους από τα 23 στα 27 έτη και τώρα έφτασε τα τριάντα. Πόσοι άραγε γονείς έχουν γνώση ότι τα παιδιά τους μεταφέρονται με τέτοια οχήματα;
Ξαναφηφίστηκε, ουσιαστικά χωρίς καμία αλλαγή, το άρθρο του ΚΟΚ για τις Άδειες Οδήγησης, ένα άρθρο που κλείνει το μάτι στους οδηγούς χωρίς άδεια, προβλέποντας μόνο ένα πρόστιμο 200 ευρώ. Ούτε αφαίρεση πινακίδων, πολύ περισσότερο ούτε αποκλεισμός των δραστών από την δυνατότητα έκδοσης άδειας για μεγάλο χρονικό διάστημα, ούτε παρακράτηση οχήματος.
Μετά από ισχυρές αντιδράσεις αποφεύχθηκε τουλάχιστον η αύξηση των ορίων ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών από τα 67 στα 69 χρόνια όπως προέβλεπε το σχέδιο νόμου που είχε κατατεθεί.

 

Βίντεο: Αννα Βαγενά – Κηλαηδόνη, Βουλευτής Ν. Λάρισας

Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα, αν και προτάθηκε να κληθεί να τοποθετηθεί σαν ενδιαφερόμενος φορέας στη συζήτηση πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου δεν καλέστηκε τελικά. Αυτό είναι το τίμημα της στάσης που κρατάμε σταθερά στα δέκα χρόνια ύπαρξης του συλλόγου μας, της ανεξαρτησίας μας απέναντι στους εκάστοτε διαχειριστές της εξουσίας. Παρά την φυσική μας απουσία ωστόσο πολλά σημεία από τις θέσεις μας υποστηρίχτηκαν από βουλευτές μέλη της επιτροπής Οδικής  Ασφάλειας.

Νέα δημοσίευση στο sostegr

 

Categories