Έχουμε ήδη αναφερθεί και έχουμε παρουσιάσει σε προηγούμενες δημοσιεύσεις αναλυτικά την εκδήλωση των αποκαλυπτηρίων του μνημείου των πρώτων μικρασιατών προσφύγων στην Ανάβυσσο, που πραγματικά αποτελεί πλέον ένα ιστορικό γεγονός στο Δήμο Σαρωνικού.
Με την παρούσα δημοσίευση επικεντρώνουμε πλέον στους συμβολισμούς που κρύβει αυτό το μνημείο. Καθετί που απεικονίζεται στο γλυπτό, έχει τη δική του σημασία και στέλνει το δικό του μήνυμα σύμφωνα με τη σύλληψη του δημιουργού γλύπτη.
Διαβάστε (σε κείμενα του ίδιου) και δείτε στο video που ακολουθεί, όλους αυτούς τους συμβολισμούς όπως μας τους παρουσιάζει ο ο Αντώνης Μυρωδιάς, ένας καλλιτέχνης που όπως θα διαπιστώσετε απ όσα παραθέτουμε ανήκει στους ¨μεγάλους” του είδους.
“Το Μνημείο έχει μια σφηνοειδή κάτοψη που βρίσκεται σε διάλογο/ ή καλύτερα καθίσταται αντίλογος στον ήρεμο περιβάλλοντα χώρο. Και έτσι πρέπει να είναι καθώς η μνήμη έτσι κι αλλιώς επανέρχεται άναρχα πάνω στις σκέψεις και τις ζωές των ανθρώπων.
Η μία από τις τρείς πλευρές φιλοξενεί τα ονόματα.
Ως τίτλος και εισαγωγικό –διευκρινιστικό κείμενο πριν από τα ονόματα σκαλίστηκε « Τον τόπο τούτο ανάστησαν, ….
Και πραγματικά οι πρώτοι αυτοί κάτοικοι ανάστησαν έναν τόπο άγονο, τραχύ και άνυδρο, εχθρικό. Και ακολουθούν οι πλάκες με τα ονόματα των 136 πρώτων οικογενειών που εγκαταστάθηκαν εδώ.
Η δεύτερη πλευρά έχει έναν δραματικό και έντονα γλυπτικό χαρακτήρα. Κεντρικό θέμα το δέντρο, αιωνόβιο και αειθαλές. Δεν είναι μια ακριβής ρεαλιστική απόδοση του δέντρου. Όπως σχηματικά ανέφερα εάν ο θεατής πεί ….α! ένα ωραίο δέντρο έχω χάσει τον στόχο. Όσο πιο ρεαλιστικό είναι το θέμα τόσο μειώνεται ο συμβολικός χαρακτήρας που διαδραματίζει στην σύνθεση.
Στην αριστερή πλευρά οι «ρίζες» αποκόβονται με μια έντονη, δραματική ρωγμή. Είναι μια εικονοποίηση της έννοιας του μικρασιατικού ξεριζώματος, της αποκοπής από τον φυσικό χώρο. Ενώ στην δεξιά πλευρά οι ρίζες που ξεπερνούν την βάση και φτάνουν μέχρι το φυσικό έδαφος υποδηλώνουν τη σύνδεση με τον νέο τόπο, την πείσμονα και θαλερή νέα αρχή, την προβολή προς ένα ελπιδοφόρο μέλλον.
Ανάλογα αποτυπώνεται και ο κορμός με το πλούσιο φύλλωμα που «ξεπερνάει» τα όρια της σύνθεσης, τις διαστάσεις της πλάκας του μαρμάρου.
Ο αφαιρετικός, έντονα συμβολικός χαρακτήρας επιλέγεται καθώς δεν αναφέρεται σε επιμέρους φυσιοκρατικά και ανθρωποκεντρικά στοιχεία που θα περιόριζαν την νοηματοδότηση του έργου από τον θεατή, αλλά περιγράφει καθολικές έννοιες που αφορούν τον ξεριζωμό, την προσφυγιά, το νέο ξεκίνημα, και θα μπορούν να λειτουργούν καίρια ως αναφορά στο συγκεκριμένο παρελθόν, αλλά και διαχρονικά στο παρόν και το μέλλον.
Γιατί πρέπει πάντα, αντλώντας από το παράδειγμα της ίδιας της Αναβύσσου, να θυμόμαστε ότι σε μια διαδρομή ξεριζωμού αυτό που δοκιμάζεται δεν είναι ο βαθμός πολιτισμού και κοινωνικού επίπεδου του κατατρεγμένου, του δυστυχή περιπλανώμενου, αλλά αυτού που τον υποδέχεται.
Η τρίτη, στενή πλευρά του γλυπτού αποτελείται από 137 κτισμένες με αυστηρή δομή πέτρες με τραχειά επιφάνεια. Είναι η επιτομή, συμπύκνωση του νοήματος του όλου μνημείου Οι 136 πέτρες, συμβολίζουν τις οικογένειες αυτές, και όλες μαζί σχηματίζουν μια λιθοδομή που αναφέρεται σε αυτή την πρώτη κοινότητα της Αναβύσσου. Υποδηλώνεται έτσι η κοινωνική οργάνωση και ρύθμιση που επέτρεψε την επιβίωση αρχικά και την ανάπτυξη και πρόοδο στην πορεία.
Η μια επιπλέον πέτρα διακριτή από το άλικο χρώμα της προέρχεται από ένα εγκαταλελειμμένο λατομείο στα Μούγλα της Μικράς Ασίας και την έφερα τυχαία πριν από 15 χρόνια στην Ελλάδα. Είναι αφιερωμένη σε όλους αυτούς που δεν κατάφεραν να ξεκινήσουν μια νέα ζωή, δεν είχαν την ευκαιρία να ολοκληρώσουν το ταξείδι της αναζήτησης μιας νέας πατρίδας. Είναι αφιερωμένη σ’ αυτούς που άφησαν την τελευταία τους πνοή στο λιμάνι της Σμύρνης, ή στους προσφυγικούς δρόμους της Θράκης, σ’ αυτούς που μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’70 μαθαίναμε για την ζωή τους μέσα από τις ραδιοφωνικές αναζητήσεις του Ερυθρού Σταυρού. Η κόκκινη αυτή πέτρα είναι η ανάμνηση αυτών των ανθρώπων ανάμνηση που εσείς οι Αναβυσσιώτες κουβαλάτε από γενιά σε γενιά μέσα σας.
Αυτά τα λίγα σχετικά με το έργο μου… τα υπόλοιπα, καθώς και η αποτίμησή του ανήκουν σ’ εσάς.
Γιατί είμαι σήμερα πεισμένος, μετά την μικρή παραμονή μου στην Ανάβυσσο κατά την εγκατάσταση του Μνημείου ότι ο καθένας από εσάς θα δημιουργήσει την δική του εκδοχή, τα προσωπικά του μέσα ανάγνωσης του έργου, τις δικές του αναφορές ως παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.”
Δείτε το video που αποκόψαμε από τη συνολική εκδήλωση, με τη σημείωση πως υπήρχε δυσκολία λήψης λόγω έλλειψης φωτισμού στο σημείο της ομιλίας.
ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΜΥΡΩΔΙΑ (πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο. Στα κινητα απαιτείται λίγος χρόνος για την εμφάνιση)
https://designrr.page/?id=219683&token=3457127100&type=FP&h=5044
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΝΤΩΝΗ ΜΥΡΩΔΙΑ
Γεννημένος στην Αθήνα το 1963. Εργαστήριο Γλυπτικής στην Ηλιούπολη και Άγιο Δημήτριο Αττικής. Ακαδημαϊκές σπουδές, σε Αθήνα, Πάτρα, και Φλωρεντία.
Εκθέσεις Ατομικές
– «Αποκάλυψις Ιωάννου του Θεολόγου…», Titanium Art Gallery, Αθήνα, 1996
– «Ο Χώρος της Δημιουργίας» (Fields of Creation), Open Air Εγκατάσταση, Γλυφάδα, Αθήνα,
1996.
– «Αποκάλυψις Ιωάννου του Θεολόγου , χειρόγραφο εικονογραφημένο….», Ιερά Μονή Αγ.
Ιωάννου του Θεολόγου, Πάτμος, 1995.
– «Ο Χώρος της Δημιουργίας» (Fields of Creation), Stavlos Art Gallery, Αθήνα, 1994.
– «Ο Χώρος της Δημιουργίας» ( Fields of Creation), Χώρα Άνδρου, Κυκλάδες, 1994.
– Αίθουσα Τέχνης ΖΥΓΟΣ, 1991.
Εκθέσεις Συλλογικές
– Πανελλήνια Έκθεση Εικαστικών «200 +», Επέτειος 200 χρόνων από την Ελληνική
Επανάσταση, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, Πινακοθήκη και Αγορά Αργύρη,
Πάτρα – Φ.Σ. Παρνασσός και κτίριο Μελίνα Μερκούρη, Αθήνα, 2021.
– Πανελλήνια Έκθεση Γλυπτικής, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, Βυζαντινό
Μουσείο, 2020.
– Πανελλήνια Έκθεση Γλυπτικής, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, Βυζαντινό
Μουσείο, 2019.
– Έκθεση Μακετών Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού «Mνημείο φυλακών Γυάρου», ΑΣΚΤ, Αθήνα,
– Πανελλήνια Έκθεση Γλυπτικής, οργ. Κ.Ε. του ΚΚΕ για τα 100 χρόνια, Θεσσαλονίκη, 2018.
– Πανελλήνια Έκθεση Γλυπτικής, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, Βυζαντινό
Μουσείο, Αθήνα, 2018.
– «Μεσόγειος», Πανελλήνια Έκθεση, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, Πειραιάς,
2018.
– Πανελλήνια Έκθεση Γλυπτικής μικρού μεγέθους, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος,
Μουσείο ΠΕΚΑΜ, Κεραμεικός, Αθήνα, 2017.
– Διεθνής Έκθεση Γλυπτικής στο Φεστιβάλ Τέχνης, Villa Azzura, San Benedetto del Tronto,
Ιταλία, 2017.
– Διεθνής Έκθεση Γλυπτικής, Mουσείο Pietraia dei Poeti, Ascoli, Ιταλία, 2015.
– Διεθνής Έκθεση Γλυπτικής, Τεχεράνη, Ιράν, 2014.
– «Τέχνη και Αντίσταση», Πανελλήνια Έκθεση, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος,
Αθήνα, 2014.
– «Resistart», Διεθνής Έκθεση, Τεχεράνη, Ιράν, 2013.
– Έκθεση Γλυπτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας, Κύπρος, 2012.
– Aktikulti / Steinfort, Έκθεση Γλυπτών, Steinfort, Λουξεμβούργο, 2012.
– Πανελλήνια Έκθεση Υποστήριξης του Ελληνικού Τμήματος της Επιτροπής για τη Διεθνή
Ύφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ), Αθήνα, 2011.
– Διεθνής Έκθεση Γλυπτικής για το Hualien Sculpture Festival, Ταϊβάν, 2009.
– Διεθνής Έκθεση Γλυπτικής για την Ολυμπιάδα του Πεκίνου 2008 Olympics, Πεκίνο, Κίνα,
2006-08.
– Διεθνής Έκθεση Artiade-Olympics of Visual Arts, στους Ολυμπιακούς Αγώνες Αθήνας, 2004.
– Πανελλήνια Έκθεση Εικονογράφησης και Καλλιτεχνικού Βιβλίου, Επιμελητήριο Εικαστικών
Τεχνών Ελλάδος, Αθήνα, 2004.
– Έκθεση «Δράση 2003- Θεσσαλονίκη», Δημ.Διαμέρισμα Αγίου Παύλου, Θεσσαλονίκη, 2004.
– Πανελλήνια Έκθεση Γλυπτικής, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, Αθήνα, 2003.
– Διεθνής Έκθεση Γλυπτικής, Changchun City, Κίνα, 2003.
– Έκθεση «Ελληνική Γλυπτική», ΕΕΤΕ, Βουκουρέστι, Ρουμανία, 2000.
– «Λόγω Τέχνης», Έκθεση Ελλήνων και Σέρβων Καλλιτεχνών, Αθήνα, 1999.
– 2nd International Installation Award, Orensanz Foundation, Nέα Υόρκη, 1999.
– Salon International de Printemps, Λυόν , Γαλλία, 1998.
– Salon Decouvertes Abstraites, 1998, C.I.A.C., Λιέγη, Βέλγιο, 1998.
– Salon International de Printemps, Λυόν , Γαλλία, 1997.
– Έκθεση «L’ Action Folie» – Έξω Γωνιά, Σαντορίνη, 1995 .
– Έκθεση Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα, 1993.
– Έκθεση Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα, 1992.
Συμπόσια Γλυπτικής
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, TUWAIQ – Riyad, Ριάντ, Σαουδική Αραβία, 2020.
– 1ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής και Workshop, Molfetta, Iταλία, 2019.
– Διεθνής Μπιενάλε, Marc la Tour, Γαλλία, 2019.
– Διεθνές Εργαστήριο Γλυπτικής, Izmir Metropolitan Municipality, Σμύρνη, Τουρκία, 2018.
– Διεθνής Τριενάλε Γλυπτικής, Neustadt, Γερμανία, 2018.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Korce (Κορυτσά), Αλβανία, 2018.
– Διεθνές Φόρουμ Γλυπτικής, Guadalahara Univercity, Puerto Vallarta, Mεξικό, 2017.
– 3ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Manavgat – Αντάλεια, Τουρκία, 2017.
– 21ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Φεστιβάλ Τέχνης, San Benedetto del Tronto, Ιταλία, 2017.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Anadolu University, Eski Sehir (Εσκί Σεχίρ), Τουρκία, 2017.
– 4ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Bento Goncalves RS, Βραζιλία, 2016.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Beylikduzu, Κωνσταντινούπολη, Τουρκία, 2016.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Brancusi Cultural Center, Targu Jiu, Ρουμανία, 2016.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Βενεράτο, Ηράκλειο Κρήτης, 2016.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Besiktas, Κωνσταντινούπολη, 2016.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής σε Πέτρα, Jiaxing City, Σαγκάη, Κίνα, 2015.
– 1ο Bisanthe Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Tekirdag, Tουρκία, 2015.
– 2ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Αγία Νάπα, Κύπρος, 2014.
– 6ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Τεχεράνη, Ιράν, 2014.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Korce (Κορυτσά), Αλβανία, 2014.
– Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης 2014, Κάιρο και Sharm El Seikh, Αίγυπτος, 2014.
– 2ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Karsiyaka Municipality, Σμύρνη, Τουρκία, 2013.
– 3ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής σε Πέτρα, Kartal, Κωνσταντινούπολη, Τουρκία, 2013.
– 2ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Uttarayan Art Foundation, Varodara, Ινδία, 2013.
– Knidos (Κνίδος) Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, UKKSA Academy, Datca, Τουρκία, 2012.
– Pergamon Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Bergama (Πέργαμος), Tουρκία, 2012.
– Διεθνής Συνάντηση Γλυπτικής, Αγία Βαρβάρα, Κύπρος, 2011.
– 5ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Taroudannt, Mαρόκο, 2011.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Δαμασκός, 2011.
– 1ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Μέσα Γειτονιά, Λεμεσός, Κύπρος, 2011.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Tangshan City, Κίνα, 2010.
– 1ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής σε Ξύλο, Πάρκο Αντ. Τρίτσης, Ίλιον, Αθήνα, 2010.
– 13ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής σε Πέτρα, “Il Faro”, Friuli, Ιταλία, 2010.
– 1ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής σε Πέτρα, Enna, Σικελία, Ιταλία, 2010.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Δμασκός, Συρία, 2009.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Bodrum (Aspat), Τουρκία, 2009.
– 16ο Degirmendere Συμπόσιο Γλυπτικής σε Ξύλο, Άγκυρα, Τουρκία, 2009.
– 1ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής Muharak Cultural Center, Μπαχρέϊν, 2008.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Λεμεσός, Κύπρος, 2008.
– 1st International Sculpture Symposium, Damascus, Syria – 2008.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής Huseyin Gezer, Mersin, Τουρκία, 2008
– 13ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής , Aswan, Αίγυπτος, 2008.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Kocaeli Uiniversity, Hereke, Τουρκία, 2007.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, University of Ankara, Άγκυρα, Τουρκία, 2007.
– 8ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Shenzhen City, Κίνα, 2007.
– 3o Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Ντουμπάϊ, Η.Α.E., 2007.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Mersin University, Mερσίν, Τουρκία, 2006.
– 2ο Διεθνές Συμπόσιο Μνημειακής Γλυπτικής, Mugla University, Μούγλα, Τουρκία, 2006.
– Yesemek Biennale (Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής ), Yesemek, Τουρκία, 2006
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Buyukcekmece, Τουρκία, 2006.
– 1ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής Τρίπολη, Λίβανος, 2006.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Echo Research Institute, Toronto, Καναδάς, 2005
– 3ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Caerleon, Newport, Wales, Ηνωμένο Βασίλειο, 2005.
– 1ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Ville de Grasse, Κυανή Ακτή, Γαλλία, 2005.
– Μεσογειακό Συμπόσιο Γλυπτικής, Vera, Ισπανία, 2005.
– 2ο Emaar Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής και Διαγωνισμός, Ντουμπάϊ, Η.Α.E., 2005.
– 2ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Πανεπιστήμιο Hacettepe, Άγκυρα, Τουρκία, 2004.
– CARBONART, Διεθνές Φεστιβάλ (9th Edition), Cisinau, Μολδαβία, 2004.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Fuzhou City, Κίνα, 2003.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής Gheorghe Iliescu-Calinesti, Pitesti, Ρουμανία, 2003.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής Changchun, Channgchun, Κίνα, 2001.
– Διαγωνισμός για την Commemorative Stone, Changchun Sculpture Park, Κίνα, 2001.
– 8ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής σε Πέτρα, Μonbrison, Γαλλία, 2001.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής για Μνημεία στο Πάρκο των Ηνωμένων Εθνών στο Busan City,
Νότια Κορέα, 2000.
– 3ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Ich’ on City, Νότια Κορέα, 2000.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπρικής, Περιφέρεια Δράμας, Δράμα, 2000.
– 9ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής σε Πέτρα, Maalot –Tarshiha, Ισραήλ, 2000.
– 4ο Ευρωπαϊκό Συμπόσιο Γλυπτικής, L’Art dans L’ORNE, Serans, Γαλλία, 1999.
– 7ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής σε Πέτρα, Monbrison, Γαλλία, 1999.
– Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, La Chatre, Γαλλία, 1997.
Βραβεία –Διακρίσεις (Διεθνή)
– Μέλος της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής της Έκθεσης “Mediterranean Frienship” του
Πανεπιστημίου Fatih Sultan Mehmet, Κωνσταντινούπολη, Τουρκία, 2021.
– 1ο Βραβείο, Διεθνής Διαγωνισμός Γλυπτικής του Μουσείου Pietraia dei Poeti, Ascoli, Ιταλία,
– Επιλογή του γλυπτού “Announcing Peace” ως μόνιμη εγκατάσταση στο International
Peace Center (Διεθνές Κέντρο Ειρήνης), στο Mostar, Βοσνία- Ερζεγοβίνη, δωρεά του
Ελληνικού κράτους, 2015.
– Μέλος της Κριτικής Επιτροπής του International Sculpture Competition, Τεχεράνη, Ιράν, 2012.
– Χρυσό Ολυμπιακό Μετάλλιο (1ο Βραβείο), στον Διεθνή Διαγωνισμό Γλυπτικής
Δημόσιου Χώρου, Ολυμπιακή Επιτροπή Πεκίνου, 2008.
– Βράβευση από την Beiging Municipal Government του γλυπτού “Links– Citius” και
εγκατάσταση στο Ολυμπιακό Πάρκο Πεκίνου, Κίνα, 2008.
– Special Distinction, “Meeting”, City Sculpture Contest, Beijing, Κίνα, 2007.
– 3ο Βραβείο: 2nd Emaar International Art Symposium, Ντουμπάι, Η.A.E., 2005.
– Επιλογή της σύνθεσης “Links – the 5 friends” στο 3rd China City Sculpture
Construction Achievements Expo και έκθεση στην National Expo, 2004.
– Finalist στο Διαγωνισμό για το Μνημειακό Γλυπτό στο Changchun Sculpture Park, Κίνα,
– 1ο Βραβείο, 4ο Ευρωπαϊκό Συμπόσιο Γλυπτικής, Chateau Serans, Γαλλία, 1999.
– 1ο Βραβείο, 7ο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής, Mοnbrison- Forez, Γαλλία, 1999.
– Special Distinction, 2ο Διεθνές Βραβείο Εγκατάστασης, Ίδρυμα Orensaz, Ν.Υόρκη, 1998.
Βραβεία -Διακρίσεις στην Ελλάδα , Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί
– 1ο Βραβείο, Μνημείο στην Γυάρο, προκήρυξη Κ.Ε. του ΚΚΕ, Αθήνα 2018.
– 1ο Βραβείο, Μνημείο Εκτελεσθέστων Πατριωτών στις 8 Φεβρουαρίου 1994 στην Καλαμάτα,
Καλαμάτα, 2017.
– 1ο Βραβείο, Μνημείο Θυσίας Ναουσαίων Ηρώων, Νάουσα, 2010.
– 3ο Βραβείο, Γλυπτική Σύνθεση για το Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο, Θεσσαλονίκη 2009.
– 3ο Βραβείο, Μνημείο Ειρήνης, Ψαχνά 2006.
– 2ο Βραβείο, Μνημείο Ηρώων, Σπάρτη 2005.
– 2ο Βραβείο, Μνημείο Μικρασιατικής Μνήμης, Άγιος Αθανάσιος, Θεσσαλονίκη 2005.
– 2ο Βραβείο, Μνημείο Ποντιακού Ελληνισμού, Θεσσαλονίκη, 2005.
– 2ο Βραβείο, Μνημείο Μικρασιατικής Μνήμης, Θερμαϊκός, Θεσσαλονίκη -2004.
– 2ο Βραβείο: Μνημείο ” Εθνικής Αντίστασης 1941-1944″, Κομοτηνή, 2002.
– 2ο Βραβείο, Μνημείο Ποντιακού Ελληνισμού, Γιαννιτσά, 2001.
– 1ο Βραβείο, Μνημείο Εβραϊκής Κοινότητας Κομοτηνής, Κομοτηνή, 2000.
– 3ο Βραβείο, Μνημείο Εκτελεσθέντων κατά την διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου (1945-
49)“, Πάτρα, 1999.
– Έπαινος, Μνημείο για τις Χαμένες και Αλησμόνητες Πατρίδες, Ν.Φιλαδέλφεια, 1993 -94.
Ενασχόληση σε εκδόσεις καλλιτεχνικών και σπάνιων βιβλίων (εκδ. Μίλητος), έρευνες σχετικά με Τέχνη, Αρχαιολογία και Ιστορία, εργασίες συντήρησης, συνεργασία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Σταυροπηγιακή Μονή Πάτμου.
-Συντονιστής σε διεθνείς καλλιτέχνες στο Διεθνές Συμπόσιο Γλυπτικής Νίκαιας, 2006.
-Καλλιτεχνική υποστήριξη στο Συμπόσιο Γλυπτικής Αγίας Νάπας Κύπρου, 2016.
Μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Τμήμα Γλυπτικής).
Μέλος της Εφορίας Γλυπτικής για την περίοδο 2020-21.
Έφορος Γλυπτικής για την περίοδο 2022-23.
Φωτογραφικό υλικό μέρους της καλλιτεχνικής μου παραγωγής, διαθέσιμο στο: http://www.facebook.com/antonis.myrodias?sk=photos#!/antonis.myrodias/photos?collection_token=768394636%3A2305272732%3A6 (public art worldwide).