Σε δύο εκδηλώσεις – συζητήσεις, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στις 28 και 30 Νοεμβρίου αντίστοιχα, παρουσιάζεται το νέο βιβλίο του Άρη Χατζηστεφάνου, που αποτελεί έναν πρακτικό οδηγό για να εντοπίζουμε τεχνικές παραπληροφόρησης και προπαγάνδας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στα social media, αλλά και στον καθημερινό λόγο πολιτικών, διαφημιστών και συμβούλων επικοινωνίας.
Το βιβλίο «Προπαγάνδα και Παραπληροφόρηση: Πώς τις εντοπίζουμε», από τις εκδόσεις Τόπος βρέθηκε από τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας του στα ευπώλητα μεγάλων βιβλιοπωλείων.
Στην Αθήνα, η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου στις 19:00 στο Σινέ Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21) με ομιλητές τους:
Γιώργο Πλειό, καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών
Χριστόφορο Ζαραλίκο, ηθοποιό
Ελευθερία Κουμάντου, δημοσιογράφο
και τον συγγραφέα του βιβλίου, Άρη Χατζηστεφάνου
Στη Θεσσαλονίκη, η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου στις 19:00 στο βιβλιοπωλείο-πολυχώρο Μαλλιάρης-Παιδεία «Ανατόλια» (Δημ. Γούναρη 39, Καμάρα).
Στην παρουσίαση της Θεσσαλονίκης, θα μιλήσουν οι:
Αντώνης Σκαμνάκης, αν. καθηγητής του ΑΠΘ
Απόστολος Λυκεσάς, δημοσιογράφος-συγγραφέας
Χρήστος Αβραμίδης, δημοσιογράφος
και ο συγγραφέας του βιβλίου, Άρης Χατζηστεφάνου.
Στο βιβλίο ο Άρης Χατζηστεφάνου, μέσα από προσωπικές εμπειρίες σχεδόν τριών δεκαετιών, σε διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, μας εξηγεί με συγκεκριμένα παραδείγματα πώς να διαβάζουμε ανάμεσα στις γραμμές των εφημερίδων και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης.
Μπορεί ένα γράφημα, ένα βίντεο ή μια φωτογραφία να μας παραπλανά χωρίς να λέει ψέματα; Με ποιους μηχανισμούς προωθούνται οι διαρροές της αστυνομίας, της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων; Πώς «ξεπλένονται» τα εγκλήματα εταιρειών και ολόκληρων κρατών με τεχνικές όπως το whitewashing, το greenwashing και το pinkwashing; Μπορούν τα μέσα ενημέρωσης να καθοδηγήσουν τον αναγνώστη, αλλάζοντας τη σύνταξη μιας πρότασης ή να αλλοιώσουν μια δημοσκόπηση, μεταβάλλοντας απλώς τη σειρά των ερωτήσεων;