Όπως είχε προαναγγελθεί στην εκπομπή ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΑΝΕΜΟΣ -(13.1.23) με καλεσμένο τον Γ.Σωφρόνη, επειδή το ζήτημα του προυπολογισμού είναι αυτό που όχι μόνο είναι στο κέντρο της αντιπαράθεσης μεταξύ Δημοτικής Αρχής και Μείζονος Αντιπολίτευσης αλλά είναι πολύ σημαντικό και σοβαρό για τηνν πορεία του Δήμου και θα πρέπει όλοι οι συνδημότες να έχουν σφαιρική άποψη και να κρίνουν από μόνοι τους, παραθέτουμε σε ξεχωριστά video τις τοποθετήσεις των συμβούλων όπως και τις εισηγήσεις που έγιναν προηγουμένως από τον Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους Ευαγ.Ζεκάκο και Χρ.Γκίνη και κυρίως τις διευκρινίσεις που έδωσε και ο Γ.Γραμματέας του Δήμου Αρ. Κλάπας.
Όλα τα προηγούμενα θα πρέπει να μελετηθούν και να αντιπαρατεθούν με όσα αναφέρθηκαν από τον Γ.Σωφρόνη στην συνέντευξή του και να βγουν τα σωστά συμπεράσματα.
Η παρούσα δημοσίευση θα εμπλουτιστεί και με απομαγνητοφωνημένα κείμενα τα οποία επειδή θα πάρουν λίγο χρόνο, σας προτείνουμε να ακούσετε προσεχτικά τόσο τα video της παρούσας δημοσίευσης όσο και το video με την συνέντευξη Σωφρόνη.
Μόνο η έρευνα, και η γνώση μπορούν να μας βοηθήσουν να καταλήξουμε σε ασφαλή συμπεράσματα!
Αποχώρηση παράταξης Γ.Σωφρόνη από την Συνεδρίαση της 11ης Ιαν 23
ΣΩΦΡΟΝΗΣ. έχουμε λάβει ένα σχέδιο προϋπολογισμό όχι έναν ολοκληρωμένο προϋπολογισμό που είναι το σχέδιο που έχει συντάξει η οικονομική επιτροπή. Συνηθίζεται στην ψήφιση του προϋπολογισμού που είναι μία κορυφαία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου να είναι εδώ οι οικονομικές υπηρεσίες και να έχουμε ένα κανονικό προϋπολογισμό.
…. βλέπουμε ότι ο προϋπολογισμός αυτός δεν είναι ολοκληρωμένος και αν προσέξουμε σελίδα σελίδα που έχει μηδενικά και συγκεντρωτικά ποσά, δεν έχει αναλυθεί και δεν έχει ολοκληρωθεί Επί της διαδικασίας ήθελα να ζητήσω την αναβολή του θέματος και να επανέλθουμε με τον προϋπολογισμό ανάλυμένο και ολοκληρωμένο για να το συζητήσουμε διότι επ αυτού του σχεδίου δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική συζήτηση…..
ΦΙΛΙΠΠΟΥ. Πάντα όσο θυμάμαι τον εαυτό μου εδώ πέρα και στη δική σας θητεία, σχέδιο προϋπολογισμού έρχεται που ψηφίζεται από το δημοτικό συμβούλιο για να γίνει προϋπολογισμός.δεν έρχεται κανένας προϋπολογισμός. Τον καταρτίζουν οι υπηρεσιες, περνάει από την οικονομική επιτροπή, περνάει από την επιτροπή διαβούλευσης, στέλνεται στο παρατηρητήριο που στάλθηκε και εγκρίθηκε κιόλας από το παρατηρητήριο θετικά και το σχέδιο αυτό έρχεται εδώ για να λάβει την την τελική του μορφή…..
… για αυτό προτείνω να μην αναβληθεί και να προχωρήσουμε άμεσα στην συζήτηση του
ΣΩΦΡΟΝΗΣ. Η πρόταση για να μιλήσουμε βεβαίως και επιμένω στην πρόταση αναβολής αντιλαμβάνομαι ότι η διοίκηση έχει την πλειοψηφία και μπορεί δεν θα βάλω πρόσκληση το ζήτημα της είναι υποδήματα συμφωνία και ιδιοκτήτρια και βέβαια θα περάσει το να μην αναβληθεί η συζήτηση συγκεκριμένη ωστόσο θα ήθελα πριν την εισήγηση για δύο λεπτά μόνο τον λόγο να πω το εξής.
Ξεκίνησε με μία αναμόρφωση του ιουλίου ή όποια άλλη είναι η εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας και άλλο πράγμα ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο από την οικονομική επιτροπή, δηλαδή από την διοίκηση και όχι από τους υπηρεσιακούς παράγοντες, συνεχίστηκε με μία δεύτερη αναμόρφωση τον οκτώβρη άλλη η εισήγηση έφυγε από τις οικονομικές υπηρεσίες,άλλη ‘ηρθε στο δημοτικό συμβούλιο από την οικονομική επιτροπή …….
…και έχω να σας πω λοιπόν και το τελευταίο, από τη σελίδα 45 από τις δαπάνες, συγκεκριμένα στον κωδικό 25 62 13 001, αυτός ο κωδικός είναι το νερό που αγοράζουμε από την ΕΥΔΑΠ για να το πουλήσουμε ,σε πολίτες αυτός ο κωδικός έπρεπε να έχει 3,5 εκατομμύρια περίπου μέσα προϋπολογισμένα που είναι τα χρήματα της ευδαπ για τη χρονιά που μας έρχεται. Και μας φέρνετε για να ισοσκελίσετε τον προϋπολογισμό, αντί για 3,5 εκ μας φέρνρτε 330.000 ευρ.
…είναι ελλειμματικός ο προυπολογισμός κατά 3,170.000 ευρ. ……δεν θα συρθούμε για τρίτη φορά μετά τις δύο έκνομες αναμορφώσεις σε θεσμικές εκτροπές και παραπλάνησης του σώματός του δημοτικού συμβουλίου και δεν θα συμμετέχουμε σε αυτή την τραγωδία που γράφει τις τελευταίες μέρες σας ο δήμος Σαρωνικού για αυτό το λόγο και η παράταξή μας θα αποχωρήσει.
Π.Φιλίππου εισήγηση για τον προϋπολογισμό 2023/ 11 Ιαν 23
Αγαπητοί συνάδελφοι ψηφίζουμε τον προϋπολογισμό της οικονομικής χρονιάς 2023 όπως είπαμε και στην οικονομική και στην εκτελεστική επιτροπή υπήρξε μία καθυστέρηση για τεχνικούς λόγους διότι απουσίαζαν πραγματικά πάρα πολύ υπάλληλοι τις διοικητικές υπηρεσίες προκειμένου να συνταχθεί το σώμα του σχεδίου προϋπολογισμού ,ακριβώς έτσι είναι το σωστό ,ο προϋπολογισμός συντάχθηκε από την οικονομική υπηρεσία έχοντας μέσα τις υποχρεωτικές δαπάνες του δήμου τα στοιχεία που είχαμε μέχρι την γιατί έτσι προβλέπεται μέχρι 30/9/22, εγκρίθηκε από την οικονομική επιτροπή στη συνέχεια στάλθηκε στο παρατηρητήριο που εκεί στέλνονται στο υπουργείο εσωτερικών στο παρατηρητήριο οικονομικής αυτοτέλειας όπως λέγετα,ι που αν υπήρχανε τα οποιαδήποτε από αυτά που λέει ο κύριος Σωφρόνης θα μας το επέστρεφε πίσω το παρατηρητήριο γιατί ακριβώς αυτό κάνει το παρατηρητήριο, κάνει τον έλεγχο.
Μιλάει ο κύριος Σωφρόνης για ένα δήμο υπό κατάρρευση όταν πρόσφατα ψηφίσαμε τον ισολογισμό του δήμου της προηγούμενης χρονιάς που ήτανε όπως θυμόσαστε κερδοφόρος ο δήμος , που σε μία εποχή που περάσαμε , με την ενεργειακή η ενεργειακή κρίση τα καύσιμα σε σχέση με πέρσι ήταν 80% σχεδόν παραπάνω διπλασιασμό, υπήρχε πρόβλημα με τη διαχείριση των απορριμμάτων κλπ
ΓΚΙΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Θα παραθέσω ορισμένα χρήσιμα στοιχεία το χρηματικό υπόλοιπο του 2022 που εγγράφηκε στον νέο προϋπολογισμό ανερχόταν σε 8.601.000€ αυξημένο κατά 3 εκατομμύρια σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο θέλω να προσθέσω ακόμα ότι το ταμειακό υπόλοιπο που εγγράφηκε μεταφερόμενο από το 19 ήταν 6.873.000 € επομένως έχουμε αύξηση 2 εκατομμύρια, εάν δε ανατρέξουμε στο ταμεακό υπόλοιπο στο κλείσιμο της χρονιάς τότε το 19, ταμειακό υπόλοιπο ήταν 7.361.000 € εκ των οποίων τα 4.150.000 € αφορούν τακτικά και έκτακτα ανειδίκευτα
Το 2022 , το ταμειακο υπόλοιπο είναι 9,700,000 € εκ των οποίων 4,5 εκ αφορούν τακτικά και έκτακτα ανειδίκευτα. Εάν ανατρέξουμε και στις μεταφερόμενες υποχρεώσεις μας από το 19 αυτές ήταν 3,5 εκατομμύρια ευρώ ενώ το 22 είναι 4 εκατομμύρια ευρώ στα οποία περιλαμβάνονται και οι δαπάνες που αφορούν ανειδ και ειδικευμενα.
Το σύνολο των εισπράξεων του δήμου το 22 ήταν 17.405.000 € αυξημένο κατά 1,5 εκ του 21 και 3,2 εκατομμύρια σε σχέση με το 19, επομένως οι δεικτες ρευστότητας έχουν βελτιωθεί όπως και η εισπραξιμότητα του δήμου.
Αρα το αφήγημα αυτό που μας λέει ο κύριος Σωφρόνης ότι κατέρρευσαν με όλα αυτά νομίζω ότι δεν ισχύει και είναι με ήπιο τρόπο προεκλογικό αστήρικτο επιχείρημα.
Τα υπόλοιπα ανείσπρακτα:
Το 2019 ήταν 10,1εκ – το 2020 ήταν 11,2 εκ – το 2021 ηταν 13,9 εκ – το 2022 είναι 13,6 εκ
Αυξηση εσόδων 3,5 εκ ευρ λόγω βεβαίωσης του σχεδίου στην Κιτέζα για το οποίο το μεγαλύτερο μέρος έχει ρυθμιστεί.
Σε ότι αφορά τους ανείσπρακτους λογαριασμούς νερου, παρουσιάζει μία κάμψη των 700.000 ευρ
Οι μισθοδοσίες έχουν αυξηθεί ναι αλλά αυτό τι σημαίνει ότι είναι σε νέο προσωπικό και εκτός από αυτό αυξάνονται και οι μισθολογικές εξελίξεις των υπαλλήλων. Από την άλλη η κινητικότητα, πήραμε ανθρώπους από άλλους δήμους γιατί χρειαζόμαστε ορισμένες υπηρεσίες από κάποιους ανθρώπους που έχουν γνώση του αντικειμένου.
Από την άλλη υπάρχουν κάποια ασφαλιστικά μέτρα που δεν τους πήραμε εμείς επί δικιάς μας θητείας, είναι από παλιά και συνεχίζουν με ασφαλιστικά μέτρα. Επίσης έχουμε 56 άτομα στο “55-67” που αυτά εγγράφονται μέσα στον στον προϋπολογισμό μας στο σύνολο και είναι ακόμα και 27 σχολικές καθαρίστριες που και αυτές εγγράφονται. Είναι περίπου ένα εκατομμύριο. Αυτά όμως τα παίρνουμε. εμείς παίρνουμε το 75% από το “55-67” και το 70% από τις σχολικές καθαρίστριες. Είναι 1εκ που εκει αφαιρείται.
Ακριβώς λοιπόν λέω ότι επειδή ασκήσαμε μία σωστή πολιτική στο θέμα των εισπράξεων αυξήθηκαν τα έσοδα του δήμου και μπορέσαμε να ανταποκριθούμε και στα αυξημένα έξοδα που προέκυψαν από τις αυξήσεις που είπα .
Τέλος θα αναφέρω όπως κάθε χρόνο ένα μέρος των εσόδων από επιχορηγήσεις δεν συμπεριλαμβάνονται στον προϋπολογισμό και ενσωματώνονται σταδιακά. Αυτό εξάλλου είναι και μία πάγια διαδικασία κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού που ακολουθείται συνέχεια, γιατί μέχρι και την τελευταία ώρα έρχονται έσοδα.
Ευάγγελος Ζεκάκος-
Έχουνε πάρει μία ατυχέστατη στιγμή, ένα λάθος υπηρεσιακού παράγοντα διότι αν δεν είχε άλλο σκοπό εγώ θα το θεωρήσω λάθος όπου κάτω από τα αναλυτικά στοιχεία της αναμόρφωσης του προϋπολογισμό έκανε ένα σχόλιο το οποίο έλεγε ότι ο δήμος δεν μπορεί πλέον να λειτουργήσει. Αυτό το σχόλιο το έκανε σημαία διότι δεν είχε άλλα επιχειρήματα με αποτέλεσμα με αυτό το πράγμα να εκθέτει τον ίδιο τον υπηρεσιακό παράγοντα για δύο λόγους. Ο υπηρεσιακός παράγων δεν έχει κανένα δικαίωμα να αναγράφει σχόλια παρά μόνο να παραθέτει αυστηρά τα στοιχεία που τους ζητούνται και το δεύτερο είναι ότι τα στοιχεία ότι αυτό που ανέγραψε ήτανπαντελώς ανακριβές. Το αποδεικνύουν η εξέλιξη και τα γεγονότα, ο δήμος δουλεύει, η αναμόρφωση πήγανε εγκρίθηκαν από την αποκεντρωμένη όσες πήγαν εγκρίθηκαν και συνεχίζει να δουλεύει.
Πρέπει να σας πω το εξής: η βιωσιμότητα ενός δήμου η ενός οργανισμού εξαρτάται από το ταμείο και τα χρήματα που έχει μαζί με αυτά που του χρωστάνε. Εάν αυτά λοιπόν καλύπτουν τις υποχρεώσεις, αν αυτά που έχει στην τσέπη του και αυτό που του χρωστάνε καλύπτουν τις υποχρεώσεις, τότε για ποια οικονομική κατάρρευση μιλάμε όταν ο δήμος έχει τέτοια τεράστια ρευστότητα διότι αυτή τη στιγμή έχει τεράστια ρευστότητα.
Φέτος έχει γίνει ρεκόρ εισπράξεων 17,4 εκ εισπράξεις σε ένα χρόνο είναι ρεκόρ,ας μας φέρουνε μία άλλη χρονιά που να έχει ο δήμος τέτοιο ύψος ταμείου 10 εκατ.Για πρώτη φορά υπάρχουν ρυθμισμένες οφειλές νερού περί τα 2 εκατ δεν είχε γίνει ποτέ ξανά ρύθμιση αφού δεν είχαν ζητηθεί ποτέ. Πέρα από τις 700.000 που έχουν εισπραχθεί τα οποία βέβαια αυτά εμφανίζονται σαν οφειλές αλλά δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ, μόνο επί δικών μας ημερών.
Θέλω να πω υπήρξε μήπως σήμερα κανένα πρόβλημα λειτουργίας του δήμου? και επίσης αυτό που θέλω να τονίσω ότι τη βιωσιμότητα του δήμου πέρα από το γεγονός δηλαδή ότι προκύπτει από τη ρευστότητα του,υπάρχουν άλλοι οι οποίοι την κρίνουν δεν μπορεί να την κρίνει- για αυτό προηγουμένως είπα ότι ήτανε μέγα λάθος του υπηρεσιακού παράγοντα και το έκανε σημαία η μείζονα αντιπολίτευση- υπάρχουν άλλοι οι οποίοι μπορεί να το κρίνουν αυτό. είναι οι ορκωτοί λογιστές, είναι οι ελεγκτικοί οργανισμοί, είναι το ελεγκτικό συνέδριο,είναι η αποκεντρωμένη διοίκηση και όχι υπηρεσιακοί παράγοντες.Αυτοί το κρίνουν και αυτοί βλέπουνε αυτά το σύνολο του δήμου στο τέλος του έτους από τα αποτελέσματα και όπως είπε και ο συνάδελφος τα αποτελέσματα τα ψηφίσαμε εδώ πέρα ήταν θετικά και θα είναι ακόμη περισσότερο θετικά και θα υπάρχει μεγαλύτερο κέρδος φέτος.
Εδώ βέβαια θέλω να κάνω και ένα παραλληλισμό δηλαδή τι να πω να πω ότι σας είπα προηγουμένως ότι πτωχεύει κάποιος όταν το ταμείο του, τα χρήματα που έχει στην τσέπη του, στο ταμείο του -στην τράπεζα βέβαια για μας – συν αυτά που του χρωστάνε δεν φτάνουν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις του. Αυτό ακριβώς είχε συμβεί στη μονομετοχική όταν την παραλάβαμε. και για αυτό αναγκαστικά τη βάλαμε σε εκκαθάριση κι όπως ξέρετε έχουμε ψηφίσει εδώ διοικητικό συμβούλιο συμβούλιο και καταφέραμε να τη βγάλουμε από την εκκαθάριση. Κάναμε 330.000 μικτό τζίρο και είχαμε καθαρό αποτέλεσμα 56.000 !!
Θέλω να δώσω μία συμβουλή στην Μείζονα αντιπολίτευση . άν την ενδιαφέρει πράγματι το καλό του δήμου ας βρει κάποιον άλλο τομέα να αντιπαρατεθεί και όχι τον οικονομικό τομέα,είναι λάθος δείχνει το μένος και τίποτα άλλο
ΜΙΛΤ ΚΛΑΠΑΣ
από την πλευρά της ΕΥΔΑΠ απάντηση στο δήμο δεν υπάρχει παρ όλα αυτά είχα δεσμευτεί και είχα πει στο δημοτικό συμβούλιο ότι μέχρι να έρθει δεν πρόκειται να υπάρξει καμία δαπάνη στο νερό που θα την αφήσουμε απλήρωτη και μέχρι αυτή την ώρα δεν υπάρχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή απέναντι στην ΕΥΔΑΠ……..
…..Η δαπάνη μας για την ΕΥΔΑΠ ετησίως είναι 3,3 εκ € περίπου. Εάν δείτε στον περασμένο προϋπολογισμό στον περσινό είχαμε βάλει 2,3εκ. Επίσης είχαμε βάλει δαπάνη στον ΕΔΣΝΑ 900.000 ενώ η πραγματική δαπάνη ήταν 2εκ
Γιατί αυτό και γιατί έγινε τώρα? και επίσης πολλές φορές τους προϋπολογισμούς όχι σε αυτή αλλά πάντα, ΥΠΟΤΙΜΩΝΤΑΙ ορισμένες από τις δαπάνες που κλείνουν τελικά, γιατί στον προϋπολογισμό δεν έχουμε προλάβει να ενσωματώσουμε έσοδα από επιχορηγήσεις.
Αν ψάξει καλά κάποιος, θα δει ότι έχουμε βάλει δαπάνες υποχρεωτικές αλλά δεν εχουμε προλάβει να βαλουμε τα βάλει τα γιατί δεν έχουν έρθει. Ξέρουμε ότι θα είναι αυτή η δαπάνη, το έσοδο όμως δεν έχουμε προλάβει να το περάσουμε.
Άρα λοιπόν είπαμε επειδή υπάρχει όλη αυτή η συζήτηση για τον προϋπολογισμό, τι συμβαίνει και όλα αυτά, είπαμε να κρατήσουμε την διαφορά μας αυτή σε ένα μόνο ΚΩΔΙΚΟ έτσι ώστε να μπορεί να αντιληφθεί το δημοτικό συμβούλιο αυτό το οποίο και ο αντιδήμαρχος είπε, ότι ορισμένα από τα έσοδα τα οποία δεν έχουν συμπεριληφθεί θα συμπεριληφθούν και αυτό ακριβώς θα είναι το ποσό το οποίο ως έσοδο -τις δαπάνες θα τις έχουμε- θα προστεθεί στην δαπανη της ΕΥΔΑΠ.
Εγω θα προχωρήσω πάρα κάτω εντελώς τεχνοκρατικά. Ας υποθέσουμε ότι αυτά είναι λιγότερα από την πραγματική δαπάνη που θα έχουμε στο νερό. Δηλ αν η πραγματική δαπάνη είναι 3300ΕΚ γιατί πέρσι βάλαμε 2 300 και μας έλειπε ένα εκατομμύριο? γιατί έγινε αυτό? γιατί έχουμε ένα μεγάλο πρόβλημα. ότι ο πραγματικός προϋπολογισμός δεν είναι ούτε αυτός που ψηφίζουμε σήμερα εδώ που είμαστε υποχρεωμένοι να το ψηφίσουμε, ούτε αυτούς που θα στείλουν στο τέλος στην αποκεντρωμένη ενσωματώνοντας τα έσοδα αλλά αυτός ο οποίος θα έρθει εως τη στιγμη εκεινη στην πρώτη υποχρεωτική αναμόρφωση όπου τότε θα γραφούν τα έσοδα τα οποία αυτή την ώρα δεν έχουν γραφεί .
ΕΠΕΜΕΝΑ πολλές φορές στο δημοτικό συμβούλιο ότι υπάρχουν έσοδα κατά 1,5 εκ περισσότερο από ότι ήταν στην αντίστοιχη χρονική περίοδο του περασμένου χρόνου και αυτό επαναλαμβάνονταν μέχρι που έφτασε τα 2 εκατομμύρια. Αυτά ακόμα δεν έχουν ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΕΙ γι αυτό η πρώτη υποχρεωτική αναμόρφωση έχει έσοδα της τάξεως των 3,5 εκ – 4 εκ ευρω και τότε ουσιαστικά είναι ασφαλής ο προϋπολογισμός μας και αποτυπώνει τις δαπάνες.
Το κακό με μας και θα πρέπει να το ομολογήσω, είναι ότι αυτή η αναμόρφωση θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον ένα μήνα αργότερα απ’ όταν έρθει η έγκριση του προϋπολογισμού .
ΕΔΩ εμείς πολλές φορές υπερβαίνουμε αυτό το χρονικό όριο και αυτό¨ δεν είναι καλό δεν είναι καλό ούτε καν για τον προγραμματισμό μας ακόμα πώς να το πω για την ροή των υποχρεώσεών μας
Αν υπαρχουν υπογραφες της οικονομικης
Ο προϋπολογισμός δεν είναι ευθύνη των υπηρεσιών. Οι υπηρεσίες παρουσιάζουν τα στοιχεία στην εκτελεστική επιτροπή που καταρχάς φτιάχνει το αρχικό σχέδιο. Οι υπηρεσίες λένε, ας πούμε, ότι οι δαπάνες για τη μισθοδοσία μας είναιαυτές που προβλέπει το γραφείο προσωπικού και πχ είναι 7,3 εκ. Δεν σημαίνει ότι θα πάει 7,3 μπορεί να πάει κάτι λιγότερο μπορεί και παραπάνω.Παρουσιάζει λοιπόν τα στοιχεία. από κει και πέρα έρχεται η εκτελεστική επιτροπή και αρχίζει και βάζει τα ζητήματα πολιτικής και στο τέλος η οικονομική επιτροπή είναι αυτή η οποία είναι υποχρεωμένη να παρουσιάσει στο δημοτικό συμβούλιο το σχέδιο προϋπολογισμού, Όχι οι υπηρεσίες. Το σχέδιο προϋπολογισμού είναι πολιτική πράξη και όχι μια υπηρεσιακή υποχρέωση. Οι υπηρεσίες έχουν την υποχρέωση να παρουσιάσουν τα στοιχεία στα αρμόδια συλλογικά όργανα τα οποία είναι αυτά που θα πάρουν τελική απόφαση.
Αν δεν ήμασταν σε αυτό το έκνομο καθεστώς της αλλαγής των αρμοδιοτήτων του δημοτικού συμβουλίου συγγνώμη που το λέω έτσι ι ανεξαρτήτως αν ο νόμος ισχύει (στις 17 του μηνός θα υπάρξουν αλλαγές λόγω της απόφασης του ΣτΕ), τότε στο δημοτικό συμβούλιο θα γινόταν συζήτηση. Σήμερα αυτός ο προϋπολογισμός ανεξαρτήτως τι θα πούμε εδώ, είναι αυτός που ψήφισε η οικονομική επιτροπή. Τελείωσε. Δεν υπάρχει εναλλακτική πρόταση από κανέναν που να έχει μια έγκριση ότι τα στοιχεία που παρουσιάζει είναι πραγματικά από τις οικονομικές υπηρεσίες και από το παρατηρητήριο, γιατί αυτός εδώ έχει από το παρατηρητήριο, επομένως έχει τελειώσει. Αν ήμασταν σε μια πραγματική κατάσταση, σε μια γνωστή κατάσταση, μια παγιωμένη κατάσταση που είχε η αυτοδιοίκηση, ορισμένα ζητήματα του προϋπολογισμού θα μπορούσαν να αλλάξουν εδώ. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι κοιτάξτε να δείτε στην κοινωνική πολιτική και στο κοινωνικό παντοπωλείο εκεί που έχετε 90.000 € για τα τρόφιμα να τα κάνετε 120 και να τα βγάλετε απ ο κει και να τα βάλετε εκεί και στο τέλος αυτά οι υπηρεσίες να τα πάρουν και να τα αποτυπώσουν.
Δυστυχώς σήμερα τέτοια δυνατότητα αυτής της συζήτησης δεν μπορεί να γίνει με βάση τους νόμους και γι αυτό αυτό είναι το πράγμα αλλά αυτό δεν είναι ευθύνη των δημοτικών αρχών και των δημοτικών συμβουλίων ήταν μια παρέμβαση πολιτική για τους όποιους λόγους ς έγινε- εγώ δεν το σχολιάζω έχω τις απόψεις μου – και έτσι είμαστε υποχρεωμένοι να πάμε με αυτόν τον τρόπο. Γιαυτό πολλές φορές βλέπετε ότι αυτή την τετραετία έρχονται τα πράγματα έτσι στο δημοτικό συμβούλιο και μετά οι ίδιες οι υπηρεσίες αυτό το έχουν δώσει τα μαθημένες αποκαλούν έτσι γιατί σας είπα υπάρχει χρειάζεται ένας χρόνος θα το πάρουμε μετά για να τον αλλοιώσουν τους κωδικούς αλλά αυτούς δεν θα προσθέσουν κάτι από τη σημερινή συζήτηση
Άρα δεν είχαν ποτέ υπογραφές είχαν πάντα την ψήφο της οικονομικής επιτροπής και την έγκριση του παρατηρητηρίου.
Για να εισαχθεί ο προϋπολογισμός στο ΔΣ. Την ψήφο της οικονομικής επιτροπής γιατί η εκτελεστική έχει τελειώσει και τη διαδικασία της διαβούλευσης. Θα πρέπει να τα έχει όλα αυτά, την έγκριση της απόφασης οικονομικής επιτροπής δηλαδή ότι τηρήθηκε ο τύπος ότι έγινε διαβούλευση ότι έχει συνεδριάσει εκτελεστική επιτροπή από την αποκεντρωμένη γιατί ουσιαστικά μόνο αυτά προλαβαίνουν να κοιτάξουν και την σύμφωνη γνώμη του παρατηρητηρίου. Αν υπάρχουν αυτά το θέμα έχει τελειώσει.
Εγώ δεν θέλω να μπω σε μια πολιτική συζήτηση τώρα αλλά με βάση το παρατηρητήριο το θέμα έχει τελειώσει ακόμα και αν εγώ σας λέω μόνος μου ότι στο νερό επειδή δεν έχουμε βάλει όλα τα έσοδα, δεν βάλαμε και όλο το νερό θα τα βάλουμε εκεί το παρατηρητήριο όμως έκρινε ότι αυτό είναι σαφές είναι νόμιμο δεν υπάρχει ζήτημα
Παπαχρ: αν κατάλαβα καλά κύριε Κλάπα και με με καλύψατε πολύ στο δεύτερο κομμάτι της απάντησής σας, υπογραφή της οικονομικής υπηρεσίας δεν ήτανε απαραίτητη, δεν υπάρχει ποτέ είναι τα πράγματα τα οποία είπατε πριν το ένα κομμάτι και το δεύτερο κομμάτι όσον αφορά το ποσό στην ΕΥΔΑΠ η πρώτη τακτοποιητική αναμόρφωση είναι αυτή που θα δείξει την πραγματική εικόνα του προϋπολογισμού σωστά? και δεν υπάρχει νομική υποχρέωση ακόμα σε αυτή τη χρονική στιγμή να αναγραφεί όλο το ποσό προς την ΕΥΔΑΠ, Σωστά το κατάλαβα ?
ΚΛΑΠΑΣ. Θα πρέπει να αναγράφεται για να είμαστε σαφείς αλλά το ύψος της συνολικής δαπάνης πολλές φορές μπορεί να παίξει θα σας πω ένα παράδειγμα από άλλο Δήμο. Υπάρχει το γνωστό σύστημα στους δήμους της μόχλευσης των ποσών. Τι σημαίνει αυτό, ότι έχουμε αυτή την ώρα μια υποχρέωση να πληρώσουμε 50.000 κάνουμε μια αναμόρφωση και τις παίρνουμε και τις αφαιρούμε από ένα ποσό που αυτή την ώρα δεν χρειάζεται να πληρώσουμε από ένα κωδικό. Στην επόμενη αναμόρφωση θα πάρουμε από ένα άλλο και θα το ξαναβάλουμε γιατί είναι ακριβώς όπως μια επιχείρηση δεν κρατάει τα χρήματά της σε ένα συρτάρι και λέει αυτά τα έχω για να πληρώσω τον όγδοο μήνα το αυτό, στον έκτο εχω ανάγκη να πληρώσω τα παίρνει και από ένα άλλο τα βάζει. Το ίδιο πράγμα έχει εισαχθεί πια ως νοοτροπία και στους Δήμους. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υπακούσουμε στην σύνταξη αλλά ακριβώς λόγω των δυσκολιών που υπάρχουνε υπάρχει αυτό. Είναι εκτεταμένο δηλαδή δεν είναι κάτι..
Αν ο δήμαρχος ήθελε να προχωρήσει παρακάτω και να έλεγε περισσότερο θα σας έλεγε ότι μάλλον θα το πω εγώ κατευθείαν έρχομαι αυτή την ώρα υποχρεώσεις που έρχεται η κυβέρνηση και λέει ποιος έχει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις? ο δήμος χ, πάρε 3 εκατομμύρια. Έχουμε γειτονικούς δήμους. Ποιος έχει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις ο δήμος τάδε: πάρει αυτά τα λεφτά για την ΕΥΔΑΠ.
Αυτό τι σημαίνει αφού έχει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις αν τις είχε γραμμένες στον προϋπολογισμό του δεν ήταν ληξιπρόθεσμες αφού ήταν γραμμένες. Έγραψε ένα ποσό που μπορούσε να αντέξει το υπόλοιπο που δεν μπορούσε να αντέξει το άφησε να γίνει ληξιπρόθεσμο.
O δήμαρχός, σας το λέω τώρα από τη συζήτηση, πολλές φορές ζήταγε να αφήνουμε δαπάνες για να μπορούμε κι εμείς να πάρουμε ληξιπρόθεσμα τα οποία ένα διάστημα δεν μας τα ζητούσαν πίσω, τώρα τα ζητάνε, και έλεγε γιατί να μην το κάνουμε και μείς? Επειδή όμως τα εγγράφαμε δεν μπορούσαν να γίνουν ληξιπρόθεσμα. Δεν το θέλουν και οι υπηρεσίες αυτό δεν το θέλουνε να γίνεται και καλώς δεν το θέλουνε ανεξάρτητους τι λένε τα πολιτικά πρόσωπα και η δυνατότητα που έχουν να σκέφτονται πώς θα αντλήσουμε περισσότερα χρήματα, οι υπηρεσίες πάντα σε αυτό το πράγμα θέλουν να έχουν τάξη διότι και αυτοί ελέγχονται εάν τα αυτά τα οποία κάνουν είναι σωστά ή όχι. Από την ώρα που υπάρχει πολιτική βούληση πολιτικές ενέργειες αλλά τα οικονομικά έχουν περάσει και πάλι υπάρχει πολλές φορές μια σύγκρουση το τι θέλει η δημοτική αρχή και το πώς το κάναμε παλιά που μπορούσαμε και τα κάναμε αυτά τι λέει η οικονομική υπηρεσία αλλά αυτά καταλαβαίνετε ότι είναι πώς να το πω στο τέλος όλα τα κρίνει το ταμείο, εκεί κρίνονται όλα.
Να πω αυτό και να κλείσω . Αυτή την ώρα εμείς έχουμε 9.700.000 € στο ταμείο μας.
Τα δικά μας χρήματα είναι περίπου 4,5 με 5 εκατ, αυτά είναι δικά μας χρήματα τα κάνουμε ότι θέλουμε
Οι συνολικές μας υποχρεώσεις με 31/12 αυτή την ώρα αν πάει κάποιος και μπει μέσα στο σύστημα σήμερα, θα δει 3,1 εκ, Δεν είναι τόσα, είναι περίπου 4-4,2 εκ γιατί δεν έχουμε προλάβει ακόμα να περάσουνε όλα τα τιμολόγια που πρέπει να περάσουν αλλά εγώ σας λέω ότι να είναι και 4,5 εκ. Μόνο σε δαπάνες που είναι από τα τακτικά μας τα δικά μας? όχι και σε δαπάνες που προέρχονται και από επιχορηγήσεις. δηλαδή πχ έχουμε να πληρώσουμε ένα έργο δεν έχουμε προλάβει, θα το πάμε στον επόμενο χρόνο και θα το πάρουμε από το ποσό το παρακάτω τα παρακάτω 5 εκατομμυρίων.
Αυτό έγινε γιατί έχουμε μια αύξηση εσόδων τον τελευταίο χρόνο της τάξεως των 3 εκ. ευρώ και αυτό οφείλεται σε αυτά που είπε ο κύριος Zεκακός στην καλή δουλειά, ότι υπήρξαν ρυθμίσεις, βεβαίως αυτό δε σημαίνει ότι οι τα οικονομικά του δήμου είναι ανθηρά πάντα θα είναι δύσκολα και θα πρέπει με έναν τρόπο συνετό να μαζεύουμε τα χρήματά μας και με ακόμα πιο συνετό να κάνουμε τις δαπάνες μας
Χρ. Τσιγαρίδας τοποθέτηση
ΤΑΝΙΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΚΡΙΒΗ ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΗ
Ευάγγελος Ζεκάκος Δευτερολογία
Δημ. Παπαχρήστου
ΔΗΜΗΤΡΑ ΡΑΠΤΗ
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΣΩΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΗ ΔΙΕΝΕΞΗ ΚΑΙ Η ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
δείτε επίσης και ολοκληρη τη συνεδρίαση σε ένα video