Ενα κυβερνητικό non paper στάλθηκε σε μέσα ενημέρωσης φίλα προσκείμενα στην κυβέρνηση (μόνο σε ΜΜΕ της «λίστας Πέτσα»;), μόλις λίγη ώρα μετά την επίσημη παραίτηση σύσσωμου του καθηγητικού σώματος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.
Ετσι διαβάζαμε σε πολύ συγκεκριμένους ιστότοπους τίτλους όπως: «Παραιτήθηκαν… εκ του ασφαλούς οι καθηγητές Εθνικού Θεάτρου – Είχε λήξει η θητεία τους»! Αν διαβάσει βέβαια κάποιος το κείμενο παρακάτω δεν αναφέρεται πουθενά συντάκτης, ούτε τι ακριβώς εννοεί το δημοσίευμα! Πράγματι η σύμβαση των καθηγητών είχε λήξει πριν από ελάχιστες ημέρες, όπως γίνεται όμως κάθε εξάμηνο, ανέκαθεν! Δηλαδή, κάθε εξάμηνο ανανεώνεται η σύμβαση των καθηγητών του Εθνικού (εκτός από 3-4 που έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου), καθώς τα μαθήματα της σχολής δεν έχουν σταματήσει ποτέ έως τώρα.
Αυτή η «βολική» διαρροή δεν έλαβε βέβαια υπόψη μια πάγια τακτική του ελληνικού κράτους (να λήγουν οι συμβάσεις και να ανανεώνονται με ελαφρά καθυστέρηση). Η χυδαία αυτή αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού γεγονότος, όπως η παραίτηση των καθηγητών για πολύ συγκεκριμένους λόγους και ενώ είχαν δώσει και διορία για διάλογο και εύρεση λύσης, από την κυβέρνηση είναι επιεικώς απαράδεκτη αλλά και απολύτως λανθασμένη γιατί:
α) οι θητείες θα ανανεώνονταν, όπως γίνεται κάθε εξάμηνο. Μάλιστα, ούτε τις βαθμολογίες δεν έχουν προλάβει να παραδώσουν! Αλλιώς ας βγει επισήμως η κ. Μενδώνη να μας πει ότι δεν σκόπευαν να ανανεώσουν θητείες ανθρώπων που αποτελούν μια εκλεκτή ομάδα του ελληνικού θεάτρου.
β) ακόμη κι αν είναι όπως διαρρέει η κυβέρνηση, μόνον αυτό έχει να πει; Οτι οι καθηγητές παραιτήθηκαν «εκ του ασφαλούς»; Ακόμη κι έτσι να ήταν (που μόνο έτσι δεν είναι), γιατί να το κάνουν; Δεν χάνουν τη δουλειά τους; Μισθούς σε δύσκολες εποχές; Δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεών τους και μαζί των μαθητών τους; Δεν χάνουν οι σπουδαστές τη χρονιά τους; Δεν μένει για πρώτη φορά (!) το Εθνικό χωρίς σχολή και χωρίς παραστάσεις;
γ) τι ακριβώς προτίθενται να κάνουν το ΥΠΠΟΑ και η κυβέρνηση μπροστά σε αυτό το μείζον ζήτημα που οι ίδιοι οι κυβερνητικοί παράγοντες δημιούργησαν; Γιατί το άφησαν να φτάσει έως εκεί;
Πρόκειται να απαντήσουν η κυβέρνηση και το ΥΠΠΟΑ σε αυτά τα ερωτήματα ή θα παραμένουν στις θέσεις τους ακλόνητοι, συνεχίζοντας τον «πόλεμο» στην τέχνη και στον πολιτισμό (αρχαίο και σύγχρονο), «εκ του ασφαλούς» και με τη μέθοδο των διαρροών και των non papers;