Και αυτή η είδηση από την τελευταία δια περιφοράς Οικονομική Επιτροπή της 13ης Δεκ , που πραγματικά δεν κατανοώ τους λόγους που σοβαρά ζητήματα δεν συζητιώνται σε ζωντανή συνεδρίαση , έστω και με τηλεδιάσκεψη αν κρίνονται κατεπείγοντα, και επιλέγεται η μέθοδος μέσω emails που ναι μεν ένα μέλος της επιτροπής μπορεί να τηλεφωνήσει στον Πρόεδρο και να ζητήσει κάποιες διευκρινίσεις αλλά δεν έχει την δυνατότητα διαλόγων και συζήτησης με τα άλλα μέλη ώστε να έχει πιό πλήρη εικόνα κάθε ζητήματος που ψηφίζει. Επί πλέον οι δημότες δεν έχουν την δυνατότητα είτε να πληροφορηθούν είτε να παραβρεθούν σε ένα Όργανο που έχουν ΕΚΛΕΞΕΙ και ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΕΙ να διαχειρίζεται τα Δημόσια Πράγματα για τα οποία οι ίδιοι οι δημότες πληρώνουν πολλές φορές ακριβό τίμημα σε σχέση με τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν . Άσε που πάντα σε μας τους κοινούς “θνητούς” γεννιώνται….απορίες όταν αντιλαμβανόμαστε “μυστικότητα”.
Έτσι λοιπόν στην Οικονομική επιτροπή στην οποία έχω ήδη αναφερθεί σε προηγούμενη δημοσίευση για την ΑΔΜΚΕΣ, υπάρχουν ακόμα 4 πανομοιότυπες αποφάσεις για ξεχωριστά πρόσωπα και ποσά που βλέποντάς τα κάποιος με πρώτη ματιά, τα προσπερνάει ως ζητήματα …ρουτίνας.
Ψάχνοντας πάλι την ΔΙΑΥΓΕΙΑ και διάφορα άλλα στοιχεία, σας παραθέτω το ιστορικό των υποθέσεων που είναι ίδιες στην ουσία τους.
Οι αναφερόμενοι στις αποφάσεις, είναι σχεδόν ΜΟΝΙΜΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ συνεργάτες του Δήμου καθώς έχουν ως ελευθεροι επαγγελματίες στην κατοχή τους μηχανήματα έργου, φορτηγα κλπ και είναι οι πρώτοι στους οποίους καταφεύγει ο Δήμος σε περιπτώσεις ανάγκης λόγω καιρικών συνθηκών κυρίως (μετά από βροχές,χιονοπτώσεις η ακόμα και για αποκομιδή μπάζων και ογκωδών αντικειμένων).
Σημείωση: ΔΕΝ υποδηλώνεται ουδεμία αμφιβολία για την αναγκαιότητα χρήσης αυτών των μέσων και ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ η υποχρέωση του Δήμου να πληρώσει αυτούς τους ανθρώπους όταν κανει χρήση των υπηρεσιών τους. Επίσης, αυτοί οι συνεργάτες είναι απλοϊκοί επαγγελματίες που δεν υποχρεούνται να γνωρίζουν διαδικασίες, αναθέσεις, συμβάσεις κλπ και αρκούνται μόνο στον λόγο του αρμόδιου Οργάνου του Δήμου που τους δίνει την εντολή.
Έτσι λοιπόν οι συγκεκριμένοι συνεργάτες χρησιμοποιήθηκαν σποραδικά για αποκατάσταση ζημιών στο οδικό δίκτυο η και για άλλες συναφείς περιπτώσεις, ΧΩΡΙΣ όμως ο Δήμος να τους πληρώνει γιατί κανείς από τους αρμοδίους δεν είχε φροντίσει να τους κάνει συμβάσεις η συμφωνητικά η ότι άλλο προβλέπεται παρα τις συνεχείς τους πιέσεις.
Αποτέλεσμα, να υποβάλουν αγωγές εις βάρος του Δήμου Σαρωνικού και να απαιτούν τα δεδουλευμένα τους 73.094 ευρ τα οποία γίνονται 70.209 ευρ (χωρίς δικαίωμα προσαυξήσεων και τόκων) κατόπιν της πρότασης του νυν Δημάρχου Χρ. Γκίνη και της θετικής γνωμοδότησης της Νομικής Υπηρεσίας, να γίνει χρήση της δυνατότητας συμβιβαστικής ενδοδικαστικής επίλυσης ,κάτι που ψήφισε ομόφωνα η οικονομική Επιτροπή, και καλά έκανε, μόνο για τον λόγο ότι οι επαγγελματίες – συνεργάτες έπρεπε να πληρωθούν.
Όμως είναι εμφανές ότι υπάρχει ένα ζήτημα ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ των αναθέσεων και ειδικότερα όταν υπάρχουν προβλήματα από αιτίες που δεν μπορούν να προγραμματιστούν όπως αυτές που οφείλονται σε καιρικά φαινόμενα και υπάρχει άμεση ανάγκη παρέμβασης μηχανημάτων και θεωρώ ότι πρέπει να προβλεφθούν, αν δεν υπάρχουν ήδη, τρόποι αντιμετώπισης αυτων των περιπτώσεων.
Πάντως για την ιστορία, παραδόξως, σε αυτές τις συγκεκριμένες περιπτώσεις τελικά, οικονομικά οφελείται ο Δήμος αφού δεν επιβαρύνεται με τοκους σε ενδεχόμενη δικαστικό αγώνα παρα μόνο με τα έξοδα δικηγόρου για κάθε φάκελο και μειώνεται το κεφάλαιο της οφειλής κατά 5%!
Δείτε τον σχετικό πίνακα υπολογισμού.
Α.Ξ.